Mai bine de 1,44 de miliarde de lei sunt virate către români. Mulți dintre cei eligibili sunt pensionari care primesc vouchere de energie în valoare de 700 de lei. Până la finalul lunii decembrie, urmează să intre și cea de-a doua tranșă pentru achitarea facturilor, dar puțini știu care este data limită pentru folosirea banilor de la stat.
De la jumătatea lunii septembrie, cei 700 de lei au început să fie virați către români, până pe 27 decembrie 2023, va intra cea de-a doua tranșă pentru toți cetățenii eligibili. Aceeași dată este valabilă și pentru cheltuirea sumei.
Potrivit datelor transmise de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, facturile la energie/datoriile față de asociația de proprietari/locatari pot fi plătite prin servicii de mandat poștal dacă sunt emise începând cu luna ianuarie 2023.
Poate fi vorba de orice fel de facturi de energie pe care le au beneficiarii eligibili, inclusiv restante, câtă vreme se încadrează în plafonul de 700 de lei.
(CITEȘTE ȘI: Ce se întâmplă cu banii de pe voucherele de energie din septembrie. Detalii de ultim moment despre sumele încasate de români)
Pensionarii care pot primi vouchere de energie fac parte din două categorii:
-cei care au vârsta egală sau mai mare de 60 de ani și cu venituri lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei;
-cei cu pensie de invaliditate, cu venituri lunare realizate mai mici sau egale cu 2.000 lei.
Alți beneficiari din categoriile vulnerabile sunt:
-persoanele (copii și adulți) încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri proprii lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei;
-familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei, în conformitate cu Legea nr. 277/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
-familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social, în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.
– cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original;
– actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original;
– documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari.
„În situația documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat în original, iar facturile la energie pot fi aduse în original sau pot fi prezentate, pe telefon, în format electronic.
În cazul reprezentantului legal/împuternicitului convențional se va prezenta și împuternicirea în original, actul de identitate al celui împuternicit în original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin în original, certificatul de naștere al minorului (în cazul în care beneficiarul este minor)”, a transmis Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.