Este alertă în România, după ce o adolescentă în vârstă de 14 ani, pe nume Rebeca Maria, a dispărut. Minora a plecat din locuința socială și nu s-a mai întors. Este dispărută deja de peste trei zile! Cine o vede, este rugat să apeleze numărul de urgență 112 sau să se prezinte la secția de poliție.
În noaptea de vineri spre sâmbătă, 22 spre 23 martie 2024, Rebeca Maria Radu a părăsit Casa Venus și nu s-a mai întors. Adolescenta stătea într-o locuință protejată din Recaș, destinată copiilor din sistemul de protecție socială.
La momentul dispariției, adolescenta de 14 ani purta o pereche de pantofi sport gri cu imprimeu floral, o pereche de jeans de culoare albastru, o bluză sau un tricou deschis la cupoare.
Semnalmente: înălțime 1.60 metri, greutate de 45 de kilograme, păr brunet și lung, ochii căprui. Persoanele care dețin informații referitoare la dispariția fetei sau au văzut-o sunt rugate să apeleze 112.
„Poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale efectuează verificări în vederea depistării unei fete, de 14 ani, dispărută de pe raza localității Recaș. În 22 spre 23 martie, Radu Rebeca Maria a plecat de Locuința Protejată Venus din orașul Recaș, judeţul Timiş, iar până în prezent nu a mai revenit”, arată observatordetimis.ro.
Persoanele care o văd pe Rebeca Maria Radu sau dețin informații referitoare la dispariția ei sunt rugate să sune la numărul de urgență gratuit 112. Autoritățile au dreptul să solicite sprijinul populației, pentru a găsi persoana dispărută. Acest aspect apare în Legea privind căutarea persoanelor dispărute.
„Polițiștii care desfășoară activitatea de căutare a unei persoane dispărute au dreptul de a prelucra date și informații necesare găsirii persoanei respective, obținute din surse accesibile publicului.
(1) În scopul obținerii sprijinului populației pentru găsirea persoanelor dispărute, organele de poliție au dreptul de a face publice informațiile prevăzute în secțiunea publică a bazei de date privind persoane dispărute prin următoarele mijloace:
a) site-ul propriu de internet sau alte forme de comunicare on-line;
b) mass-media centrală și locală, audio-video sau scrisă;
c) campanii de informare;
d) diseminarea către persoanele partenere”, arată art. 27.