Alarmant! Bătăile din școlile din București s-au dublat de la un an la altul
Numărul violenţelor din şcolile din Capitală a crescut de la 139 de cazuri în perioada 2016-2017 la 326 în anul şcolar 2017-2018, anunţă ISMB, precizând că au fost sancţionaţi peste 1.000 de elevi. ISMB mai arată că 700 de clădiri ale instituţiilor de învăţământ nu dispuneau de autorizaţie ISU.
Potrivit celui mai nou raport lansat de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), în anul şcolar 2016-2017 au existat 139 de cazuri de incidențe de violență în unitățile de învățământ, iar în perioada 2017-2018 numărul acesta a ajuns la mai mult de dublu – 326.
Sursa citată menţionează că în anul de învăţământ 2017-2018 au fost sancţionaţi 1.200 de elevi în urma activităţilor violente în şcoli, şase dintre ei fiind exmatriculaţi.
“Pentru acte de violență față de elevi au fost sancționate şi patru cadre didactice în anul școlar 2017 – 2018”, se arată în raportul ISMB.
Acelaşi raport mai anunţă că peste 700 de clădiri ale unităţilor de învăţământ nu aveau autorizaţie ISU la sfârşitul anului şcolar 2017-2018.
“Din totalul clădirilor destinate învățământului de stat, 53 dețineau autorizația de securitate la incendiu. Numărul clădirilor care nu aveau autorizare de securitate a fost de 772, iar 252 clădiri nu necesită autorizarea. În învățâmântul particular, 30 de clădiri au autorizație de siguranță la incendiu, iar 103 nu posedă această autorizație”, mai arată sursa citată.
De asemenea, 10% din totalul preşcolarilor şi elevilor din România învaţă în Capitală.
“La nivelul anului şcolar 2017 – 2018, numărul elevilor din învăţământul de masă a fost de 244.667, dintre care cei mai mulţi s-au înregistrat în cadrul învăţământului primar – 83.364. Pentru învăţământul liceal s-a înregistrat un număr de 62.076 de elevi, iar la nivelul învăţământului gimnazial au fost 56.628”, mai arată sursa citată.
Raportul realizat de ISMB informează că în anul şcolar 2017-2018 au funcţionat 87 de clase în învăţământul profesional, din care patru clase în sistem dual.