Ai Revolut? Iată cum poți rămâne fără bani printr-un simplu apel telefonic

Publicat: 05/11/2024 | 10:03
Anunț important pentru persoanele care au Revolut!/ Sursa foto: Arhivă CANCAN

Revolut este o companie bancară cu peste 45 de milioane de utilizatori pe tot globul. Folosindu-se de notorietatea acestui brand, escrocii au găsit o nouă metodă de a păcăli oamenii. Utilizatorii aplicației pot rămâne fără bani în urma unui simplu apel telefonic. Reprezentanții firmei știu că există astfel de înșelăciuni și au transmis câteva sfaturi importante pentru clienți astfel încât să evite activitățile frauduloase.

Escrocii au descoperit o nouă metodă de fraudă bancară, folosindu-se de aplicația Revolut. Mai exact, ei sună clienții și susțin că sunt reprezentanți ai companiei bancare. În cadrul apelului telefonic, utilizatorii sunt anunțați că a fost făcută o plată din contul lor la compania Amazon și li se oferă două opțiuni.

Prima opțiune este aceea de a închide telefonul, însă sunt avertizați că vor rămâne fără bani în cont pentru a efectua plata respectivă, iar a doua variantă le dă posibilitatea de a rămâne în apel, având posibilitatea să ia legătura cu un reprezentat al companiei bancare.

Speriați că realizează o plată pe care nu au inițiat-o, unii oameni aleg să rămână în apel, iar escrocii le cer date cu caracter personal. În acest mod, ei reușesc să intre în posesia informațiilor bancare de care au nevoie pentru a accesa contul clientului și a sustrage sume de bani.

Citește și: Anunț major de la Hidroelectrica pentru toți clienții. Modificarea care vizează facturile

Ce au transmis reprezentanții Revolut

Reprezentanții Revolut au transmis că frauda autorizată este cea mai întâlnită formă de infracțiune din cadrul companiei. De asemenea, ei au precizat că această escrocherie este una dintre cele mai periculoase, mai ales cele care vizează presupuse achiziții.

„Revolut tratează cu seriozitate problema fraudelor și a protejării fondurilor clienților de scheme de înșelătorie și de escrocii digitali. Compania a investit semnificativ în sisteme de protecție anti-fraudă și în recrutarea de specialiști FinCrime, care reprezintă o treime din totalul efectivelor de angajați. Revolut dispune, de asemenea, de sisteme solide de protecție a fondurilor clienților, inclusiv bazate pe modele de inteligență artificială.

În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecție pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor. De asemenea, compania colaborează cu autorități guvernamentale și cu alte companii de tehnologie pentru a combate fraudele și a asigura un mediu digital sigur pentru toți utilizatorii”, au explicat reprezentanții companiei bancară pentru Fanatik.ro.

„Să fiți precauți atunci când faceți cumpărături online”

Reprezentanții companiei Revolut au transmis utilizatorilor mai multe sfaturi pentru a evita activitățile frauduloase. Este foarte important ca oamenii să fie precauți atunci când cumpără online de pe diferite site-uri web sau când utilizează aplicația bancară.

„Dacă aveți îndoieli, vorbiți cu noi prin chatul nostru securizat în aplicație, astfel încât să puteți fi 100% sigur că discutați cu serviciul de suport pentru clienți Revolut și nu cu un escroc. Dacă ar fi să sunăm un client, am confirma întotdeauna mai întâi prin intermediul funcției noastre de chat securizate în aplicație. Să fiți precauți pe internet și tratați numai cu site-uri web de încredere pentru a evita activitățile frauduloase.

Să fiți precauți atunci când faceți cumpărături online, chiar și pe site-uri/ marketplace-uri cunoscute și nu introduceți niciodată detaliile bancare sau ale cardului pe site-uri nedemne de încredere. Dacă observați o activitate frauduloasă, raportați-o imediat băncii, în chat. De asemenea, vă puteți adresa și Poliției, în cazul în care sunteți victima unei fraude. Puteți trimite o notificare și la alerts@dnsc.ro (sau la telefonul scurt 1911 – Directoratul Național de Securitate Cibernetică).

Împărtășim avertismente frecvente și îi educăm pe clienții noștri în mod regulat cu privire la riscurile de fraudă, inclusiv îi sfătuim să nu descarce niciodată aplicații de acces la distanță sau de a partaja coduri SMS și parole cu terțe părți, chiar și atunci când cred, în mod eronat, că vorbesc cu un reprezentant Revolut.

Îndemnăm clienții noștri să aibă grijă când efectuează orice tranzacție, să verifice cu atenție coordonatele destinatarului, să se asigure că este absolut necesar să facă acea tranzacție. Revolut nu vă va suna niciodată fără să vă confirme prin chatul nostru securizat în aplicație, ca să vă solicite informații sensibile cu privire la contul dvs. sau să vă convingă să mutați bani între conturi”, a mai transmis compania.

Citește și: Digi RCS-RDS, anunț de ultimă oră pentru abonați! Așa poți obține unul dintre cele mai performante telefoane Samsung