UE ar putea interzice vânzarea de produse de calitate inferioară în Estul Europei, inclusiv în România. Dacă va exista o directivă europeană și va fi aplicată, teoretic nu ar trebui să mai existe diferențe între produsele de la noi și cele din Germania, spre exemplu. Mulți dintre consumatori au constata pe pielea lor însă contrariul. Așadar, asta ar însemna ca și la noi produsele din vestul Europei să fie de calitate superioară.
Studiile au sugerat că sute de produse ale unor branduri cunoscute sunt inferioare versiunilor vândute în Vest. Bruxelles-ul vrea să declare ilegale vânzările de produse inferioare calitativ în estul Europei după ce studiile au sugerat că sute de alimente și băuturi sunt supuse acestei practici,
Potrivit StirilorProTV, o directivă europeană pentru interzicerea așa numitor ”produse cu standard dublu” a fost anunțată miercuri după numeroase plângeri din partea unor state din Europa Centrală și de Est.
Branduri precum Coca-Cola, Pepsi, HiPP, Birds Eye, Lidl, Spar au negat acuzațiile că ar vinde produse de o calitate inferioară în Est. Persil și Ariel au fost acuzate că vând detergenți mai slabi în Est, fapt negat de companii.
Comisia Europeană va oferi luna viitoare statelor membre o metodologie de testare a mărcilor multinaționale, astfel încât vinovații reali să poată fi identificați. Finanțarea a fost, de asemenea, asigurată.
Totuși, Věra Jourová, cel mai înalt oficial al justiției la Comisia Europeană, responsabil de problemele consumatorilor, a declarat că guvernele din Europa Centrală și de Est, inclusiv din țara sa de origine, Cehia, au nevoie de e o legislație explicită, care este elaborată în acest moment.
Jourová a declarat că se confruntă cu rezistență din partea industriei și a statelor membre occidentale care cred, în mod incorect, că UE urmăreşte să armonizeze produsele alimentare.
“Industria este agitată… Există unele neînțelegeri între părți ale Europei cum că problema nu este atât de gravă. Colegii din comerț și industrie sunt îngrijorați, în mod legitim, să nu deschidem cutia Pandorei, dar cred că am propus o soluție echilibrată. Nu dictăm gusturile. Nu ne atingem de heringii danezi, nici de de cârnații cehi. Dacă există un brand care este comercializat în multe state membre, există încrederea legitimă că acel brand va conține același lucru. Nu se întâmplă așa în anumite cazuri … estimarea mea rămâne aceeași, e cazul a câteva sute de produse”, a spus Jourova.