Adina Buzatu s-a întors recent de la Pitti Uomo, primul târg internațional de modă organizat după pandemie: „Sezonul viitor va fi foarte vesel. Lumea își dorește să revină la viață, la bucuria normalității”

Publicat: 07/07/2021 | 14:09

Adina Buzatu s-a întors recent de la Pitti Uomo, primul târg internațional de modă organizat după perioada lungă a pandemiei. De două ori pe an, la Pitti Uomo, în Florența, sunt dictate tendințele în moda masculină.

Adina Buzatu a sesizat primele semne timide de revenire la normalitate a modei masculine și, bucuroasă, dezvăluie în premieră ce se va purta, vara viitoare.

„Se vor purta culori vii: oranj, galben, verde fistic, magenta, uni sau integrate în imprimeuri spectaculoase. Sezonul viitor va fi foarte, foarte, vesel! Lumea își dorește să revină la viață, la bucuria normalității.

Ca de obicei, hainele de vară vor fi din țesături naturale: in, mătase naturală, cânepă, bumbac. Este un accent fără precedent pe sustenabilitate și produse provenite din materiale reciclate.

Cuvântul de ordine, la Pitti, a fost sustenabilitate, să avem grijă de mediul înconjurător și produsele noi să fie cu amprentă de carbon cât mai mică.

Apropo de croiuri, se poartă în continuare varianta slim, dar nu mulat sau skinny, dar și varianta largă, supradimensionată. Se poartă hainele lejere, iar pantalonii sunt fie cei slim, fie cei cu talie înaltă și cu pense. Largi, ampli, drepți și se pune accent pe confort, remarc chiar o relaxare a ținutelor office  clasice, dezvăluie Adina Buzatu.

Afectată serios de pandemie, industria modei dă semne timide de revenire, în ciuda restricțiilor încă existente. Celebrele petreceri care aveau loc, în trecut, în fiecare seară a târgului Pitti Uomo, nu au mai fost de data aceasta organizate.

„Întregul domeniu al modei a fost afectat serios deoarece clienții încă nu merg la birou, nu au întâlniri și nici nevoie de ținute și haine noi.

Cu toate acestea, târgul s-a ținut, iar aceasta este o veste bună. Ne revenim! Pentru mine a fost o bucurie enormă să mă reîntâlnesc cu partenerii de afaceri externi, cu prietenii vechi și să retrăim momentele cu care suntem obișnuiți.

Sigur că ne-au lipsit cei care nu au reușit să ajungă, fie că proveneau din țări încă puternic afectate de pandemie, fie că afacerile lor au avut de suferit și se lupta pentru redresare, nereușind să facă o astfel de investiție în momentul acesta. Este știut faptul că, participarea ca expozant la târgurile de asemenea aventura este extrem de costisitoare și ajunge la multe zeci de mii de euro.

Cu toate acestea, cei care au participat povestesc că sumele contractate pentru sezonul de vara viitor acoperă costurile, au câștigat clienți noi și chiar piețe pe care nu erau prezenți în trecut. De data aceasta, s-au organizat împreună 2 târguri Pitti Uomo (moda masculin) și Pitti Bimbo ( moda pentru copii) și, totuși, doar 30% din numărul obișnuit de standuri a fost acoperit.

Pentru mine, Pitti de vară a fost un succes. Am luat trei branduri noi în exclusivitate pentru România, ale căror colecții vor fi disponibile în țară în sezonul Primăvara/Vara 2022. Abia aștept reacțiile clienților  vis-a-vis de această exclusivitate pe care dorim să o introducem pe piața românească.

Raportat la anii precedenți, pentru cei obișnuiți cu exuberanța și varietatea de altădată, târgul Pitti de anul acesta a părut poate limitat. În realitate, trebuie văzut aun uriaș pas spre revenire.

Seara, la celebrul Caffe Gilli, locul unde se strânge lumea modei la Florența, nu era aglomerația obișnuită, în schimb, întâlnirile au fost plăcute, revederile emoționante și discuțiile extrem de interesante. Mi-a lipsit mult această normalitate”, spune Adina Buzatu.

 

Credit foto: The Storyalist