Mai mulţi şoferi, implicaţi în carambolul de ieri, de pe Autostrada Soarelui, au rămas fără permisele de conducere. 4 oameni au murit şi alţi peste 50 au fost răniţi în acest accident. Între timp, ancheta avansează - poliţiştii au aflat că prima maşină lovită circula pe a doua bandă cu jumătate din viteza minimă obligatorie.
Câţiva şoferi au venit în curtea transformată în cimitir de maşini, de la Poliţia Autostrăzi, pentru a da lămuriri în anchetă. Se uită lung la epave şi sunt mulţumiţi că au scăpat cu viaţă. „Am fost singură în maşină. Am intrat pe banda de accelerare, n-am fost implicată, dar m-a lovit cineva din spate”, a spus unul dintre conducătorii auto, pentru DIGI24.
După ce au analizat o parte din probe şi au citit declaraţiile date de unii şoferi, poliţiştii au reţinut câteva permise celor care nu ar fi condus prudent şi ar fi stat prea aproape de maşinile din faţa lor.
Potrivit legii, viteza minimă pe autostradă este de 50 de kilometri pe oră. Teoretic, bărbatul care a condus maşina de şcoală ar putea fi tras la răspundere pentru că nu a respectat-o. Procurorii au deschis dosar penal pentru omor din culpă şi vătămare corporală. Ei aşteaptă acum rezultatul analizelor de sânge, dar şi diagnosticul medicilor pentru cei peste 20 de răniţi internaţi în spitalele din Bucureşti. Mai mulţi şoferi implicaţi în carambolul de pe Autostrada Soarelui au rămas astăzi fără permis de conducere şi ar putea urma alţii, pe măsură ce sunt făcute expertizele tehnice ale celor 32 de maşini care s-au tamponat. Ancheta carambolului de ieri, de pe Autostrada Soarelei, în care au fost implicate 32 de maşini, a ţinut până după miezul nopţii iar dimineaţă a fost reluată. Au fost facute primele inspecţii ale caroseriilor zdrobite dar investigatorii au nevoie de mult mai multe informaţii. Zeci de şoferi sunt chemaţi să dea declaraţii la poliţie. Primele cauze care au provocat ieri coliziunea în lanţ s-au conturat însă: viteza prea mare cu care au condus şoferii pe o ceaţă groasă, care abia îi lăsa să vadă la 20 de metri. Din primele cercetări reiese că primul şofer care a fost implicat în accidentul de sâmbătă, pe autostrada A2, un instructor auto, spune că se afla pe banda a doua a autostrăzii şi a redus viteza până la 30 de kilometri pe oră atunci când a constatat că vizibilitatea este foarte slabă din cauza ceţii, iar panourile de avertizare recomandau reducerea vitezei. De asemenea, surse din anchetă spun că ultima maşină care a intrat în vehiculele avariate şi blocate pe autostradă a rămas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe oră. În urma accidentului de sâmbătă, procurorii au deschis dosar penal, fiind făcute testări cu aparatele etilotest care au arătat că niciunul dintre şoferi nu consumase alcool. Numărul persoanelor rănite în accidentul de sâmbătă de pe A2 care mai sunt încă internate în spital este de 24, 20 de persoane fiind deja externate, a declarat Valentin Popescu, purtător de cuvânt al Ministerului Sănătăţii. (Gabriel Niculescu)