Debutul anului 2017 a adus cu sine una dintre cele mai însemnate tranzacţii din ultimii ani de pe piaţa tehnologiei autohtone. Concret, este vorba despre marca românească de smartwatch-uri Vector Watch, în spatele căreia se află Andrei Pitiş, care a fost vândută gigantului american în materie de tehnologie purtabilă - Fitbit, contra sumei de aproximativ 20 de milioane de dolari!
Cel care a făcut marele anunţ a fost chiar Andrei Pitiş, „creierul“ din spatele Vector Watch, devenind astfel omul momentului din România. Despre acesta, însă, se ştiu mai puţine, asta deoarece mereu a ales să se bucure de o viaţă cât se poate de privată. CANCAN.ro, site-ul numărul 1 din România, a aflat povestea din spatele afacerii de succes. Andrei Pitiş trăieşte o viaţă ca-n filmele de la Hollywood, la care multă lume nu poate decât să viseze.
Andrei Pitiş e un tată model
Acesta este un familist convins şi e căsătorit cu Anelise, iar împreună au două fiice, pe Ilinca şi pe Andra, ajunse la vârsta adolescenţei. Cea din urmă a ales cursurile liceului Jean Monnet, din Capitală. În plus, familia creatorului Vector Watch e una cât se poate de unită. Chit că timpul omului de afaceri e totuşi unul destul de limitat, ceva absolut normal pentru cineva care se ocupă de-un business ajuns la un anumit nivel, Andrei Pitiş alege ca momentele libere să le petreacă alături de soţie şi cele două fete. Şi nu numai atât. De fiecare dată când sunt împreună, toţi se distrează de minune. De asemenea, afaceristul ar putea fi considerat un tată model, pentru că poate cea mai importantă lecţie de viaţă pe care le-a oferit-o fiicelor sale a fost cea a exemplului propriu, dar şi să ţintească mereu cât mai sus când vine vorba de aspiraţii.
Mai mult decât atât, Andrei Pitiş a asigurat pentru familia sa o viaţă cât se poate de confortabilă, presărată de lux şi anumite standarde de trai destul de ridicate. Asta dacă ar fi să ne orientăm doar după felul în care a ales să îşi mobileze şi decoreze locuinţa, într-un stil elegant, dar pe care nu toată lumea şi l-ar permite.
Tranzacţia începutului de an s-a făcut pe 20 de milioane de dolari
Confrom fondatorului Andrei Pitiş, care a confirmat tranzacţia, Fitbit a cumpărat Vector Watch pentru platforma sa software şi pentru echipa de design. Cel mai probabil, compania din San Francisco va integra aceste resurse în sprijinul propriilor produse. De asemenea, tranzacţia s-a făcut pe aproximativ 20 de milioane de dolari, potrivit surselor CANCAN.ro. Aceleaşi surse (extrem de bine poziţionate pe piaţa financiară) susţin că, în realitate, ”mutarea” nu i-ar fi adus niciun cent lui Pitiş (el doar recuperând investiţia făcută până acum). Într-un fel, afaceristul a fost obligat să facă tranzacţia pentru salvarea afacerii.
Compania americană Fitbit a cumpărat drepturile intelectuale ale Vector Watch şi echipa care a creat ceasurile inteligente realizate de companie. Vector Watch a fost înfiinţată în 2014 de antreprenorul Andrei Pitiş, care l-a atras în acţionariat şi pe omul de afaceri Radu Georgescu, proprietarul GECAD Group, şi proiectează şi dezvoltă tehnologie purtabilă. Fitbit este unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali pe piaţa de brăţări şi ceasuri inteligente.
Înfiinţat în 2007, Fitbit este unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali pe piaţa de brăţări şi ceasuri inteligente, cu vânzări de peste 21 milioane de bucăţi în 2015, conform Profit.ro.
Vector Watch, considerat dispozitivul perfect
„Smartwatch-ul cu autonomie de 30 de zile, alături de echipa şi platforma software, se unesc cu Fitbit, unul dintre principalii jucători pe piaţa de wearables pe plan mondial. Considerăm că este un prag important şi momentul în care vom începe să construim şi alte device-uri uimitoare, facilitând noi experienţe, folosindu-ne de know how-ul Fitbit şi a comunităţii globale“, a fost anunţul oficial al Vector Watch, în dimineaţa de marţi, 10 ianuarie 2017. Echipa din spatele ceasurilor Vector Watch va rămâne neschimbată, urmând să fie efectuate angajări în viitorul apropiat. Ceasurile Vector Watch sunt comercializate în România şi alte 24 de pieţe, cele mai recente intrări fiind Filipine, Malaezia, Singapore, Tailanda dar şi ţările baltice.
Reprezentanţii companiei au afirmat, în luna noiembrie 2016, că vânzările Vector Watch însumează câteva zeci de mii de exemplare de la lansarea ceasului, în decembrie 2015. În plus, în momentul de faţă, în materie de tehnologie purtabilă, ceasul Vector este unul apropiat de perfecţiune, datorită caracteristicilor sale, dar şi a autonomiei destul de ridicate.
Fondatorul Vector Watch, afaceri în Silicon Valley
Andrei Pitiş are peste 20 de ani de experienţă în materie de afaceri şi a terminat Universitatea Politehnică din Bucureşti, Facultatea de Automatică şi Calculatoare. A lucrat din anul I ca programator contribuind astfel la crearea unor produse în premieră – ca, de exemplu, prima hartă a Bucureştiului, pe PC.
Apoi, a făcut parte din echipa care a pus bazele RoEduNet – Reţeaua Educaţiei Naţionale, până în anul 1999. Între timp, a început un business de software outsourcing pentru companii americane, a fost foarte implicat în fenomenul dot-com, iar în 1996 a co-fondat un startup în Silicon Valley cu încă doi parteneri.
În 2013, după Auctionwatch.com, între 2000-2004, si ciclul IXIA, între 2005-2010, Andrei a fondat Vector Watch, stabilindu-şi ca obiectiv să livreze un produs unic pe piaţa smartwatch-urilor. În prezent, el este şi preşedintele ANIS – Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii, co-fondator Tech Angels şi Innovation Labs, un angel investor activ şi mentor la multiple startup-uri.