Metroul ar putea circula în...Timişoara, peste ceva timp, pentru că deja s-au făcut primele demersuri. Nicolae Robu, edilul Timişoarei, s-a luptat pentru asta iar în bugetul primăriei pe acest an au fost alocaţi 137.000 de lei pentru studiul de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată în Timişoara prin introducerea liniilor în subteran.
Pe traseul feroviar dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Traian Vuia, pe care edilul îl vizează, au fost deja stabilite staţiile, arată Opinia Timişoarei. „Dacă le ducem în subteran şi ecartul între şine e la fel pentru garniturile de transport intra-urbane de tip metrou, ca şi pentru tren, este păcat să nu avem şi transport intra-urban dacă vrem să îi spunem de tip metrou. Dar nu o reţea complexă. Pentru că la mărimea de acum a Timişoarei nu se justifică, dar pe traseul liniilor actuale, prin subteran, am putea să avem şi, hai să îi zicem metrou, care să aibă staţii şi la Gara de Nord, unde vom avea dezvoltarea cea mai tare din România, care este în curs de construcţie. O a treia staţie va fi în zona Grădinii Zoologice, în partea de est a oraşului şi se poate face o deviere înspre aeroport. Acesta e conceptul meu şi într-o bună zi vom avea asa ceva”, a spus primarul Nicolae Robu.
Edilul a explicat şi de ce nu este adeptul mutării şinelor de cale ferată în afara oraşului. „Într-o bună zi, liniile trebuie duse în subteran pentru că asta e soluţia cea mai raţională, pentru că, dacă le ducem în afara oraşului, ce înseamnă acum în afara oraşului, peste 20 sau 30 de ani, nu va mai fi aşa. Când liniile de cale ferată au fost poziţionate unde sunt acum, locul era în afara oraşului, acum e în mijloc. Noi deja gândim un proiect de dezvoltare intregrată Timişoara-Arad. Dacă ducem liniile cu 15 kilometri înspre Arad, peste 30 de ani, nu ştiu peste câţi, acolo va fi o zonă centrală a viitoarei aglomerări urbane. Drept urmare, soluţia cea mai raţională este să le ducem în subteran”, a punctat Nicolae Robu.
Primarul are şi o soluţie pentru ce se va întâmpla la suprafaţă după ce liniile de tren vor fi îngropate.
„La suprafaţă se poate amenaja un bulevard ultramodern, cu mai multe benzi, cu piste de biciclete, cu trotuare, cu şase rânduri de copaci din 4 în 4 metri, pe o distanţă de 10 kilometri. Noi ne putem închipui ce bulevard am avea în locul liniilor de cale ferată şi ce ar însemna el pentru traficul din Timişoara. Plus că, de o parte şi de alta, ar fi dezvoltări ultramoderne, construcţii ultra moderne, la doi paşi de centrul istoric. Câte oraşe din lume ar avea şansa de aşa ceva? Cred că le poţi număra pe degete. Noi, iată că avem această şansă”, a conchis primarul. (Gabriel Niculescu)