SCUTIRE. Copiii orfani sunt scutiti de plata taxei de inscriere MADALINA DRAGHICI Nu a mai ramas decat putin timp pana ce universitatile vor da startul la inscrierile pentru examenul de admitere. In acest sens, toate facultatile, atat cele de stat, cat si cele particulare, solicita candidatilor diverse documente necesare inscrierii. Actele cerute de majoritatea facultatilor sunt: – cerere – tip pentru inscriere (se completeaza la facultate); – trei fotografii tip buletin; – copie dupa cartea de identitate; – copie legalizata dupa certificatul de nastere; – diploma de bacalaureat, actul echivalent sau adeverinta de la liceul absolvit, in care sa fie trecute notele la materiile de bacalaureat, media generala de la acest examen si foaia matricola; – adeverinta medicala de la medicul de familie din care sa rezulte faptul ca respectivul candidat este apt pentru profilul facultatii la care se inscrie; – chitanta platii taxei de inscriere (se plateste la casieria facultatii). Actele se depun intr-un dosar-plic, la secretariatul facultatii. Taxa de inscriere la facultatile de stat variaza intre 60 si 220 de lei, iar la cele particulare, intre 60 si 80 de lei. De exemplu, in cadrul Universitatii Bucuresti, la Facultatea de Fizica, taxa este de 80 de lei, iar la Facultatea de Chimie, de 175 de lei, in timp ce, la facultatile Universitatii Romano-Americane, taxele sunt cuprinse intre 70 si 80 de lei. Pot fi scutite de plata taxei de admitere persoanele ce prezinta urmatoarele documente: – copii legalizate dupa certificatele de deces ale parintilor; – adeverinte de la casa de copii; – adeverinte din care sa rezulte calitatea de personal didactic a sustinatorilor legali ai candidatului; – adeverinte din care sa rezulte calitatea de personal incadrat in cadrul facultatii. Atunci cand va inscrieti, verificati la secretariatul facultatii respective, daca mai sunt necesare si alte acte (cum ar fi certificatul de casatorie).