Un nou tip de înșelătorie face tot mai multe victime în România. Escrocii acționează prin apeluri telefonice, mesaje audio sau video, site-uri false și se folosesc de numele Băncii Naționale a României și ANAF în vederea obținerii de date personale bancare și tranzacții financiare.
Escrocii online au inventat o nouă modalitate de a fura bani din conturile bancare ale românilor. Este vorba despre tentative de frauda tip spoofing – care se realizează cu ajutorul apelurilor telefonice, mesajelor video/audio sau site-uri false. Victimelor li se solicită date cu caracter personal despre conturile bancare, veniturile personale, fonduri de investiții sau credite, informații cerute în numele unor instituții oficiale, cum ar fi Banca Națională a României (BNR) sau ANAF.
Te-ar putea interesa: Atenție! O metodă periculoasă de fraudă se răspândește pe WhatsApp
În urma numeroaselor plângeri din partea victimelor care au căzut în plasa escrocilor, reprezentanții Băncii Naționale a României le recomandă cetățenilor – în cazul în care au fost contactați sau au interacționat cu astfel de materiale – să nu furnizeze date personale și să raporteze imediat aceste situații poliției.
„În ultima perioadă, a fost semnalată intensificarea tentativelor de fraudă de tip spoofing, – apeluri telefonice, mesaje şi site-uri care disimulează o comunicare oficială a unei instituţii bancare sau a unei autorităţi a statului (ANAF, Poliţia Română etc) – în care identitatea vizuală a Băncii Naţionale a României (BNR) a fost utilizată, vizând obţinerea de date personale sau efectuarea unor acţiuni care pot duce la tranzacţii financiare bazate pe informaţii false (de tip ponturi sau recomandări de investiţii).
Alţi atacatori au solicitat instalarea de aplicaţii, deschiderea de linkuri sau autorizarea unor acţiuni pe telefon prin amprentă. Aceste încercări vizează furtul de identitate, instalarea de programe malware sau efectuarea de tranzacţii financiare în numele dumneavoastră”, atrag atenţia reprezentaţii BNR într-un comunicat transmis, joi, Agerpres.
Totodată, Banca Națională a României le transmite românilor că instituția nu va solicita niciodată prin e-mail, mesaje sau telefon date cu caracter personal, informații despre conturile și datele bancare, credite, conturi bancare sau alte bunuri. Comunicările oficiale ale BNR în mediul online se realizează exclusiv prin site-ul oficial bnr.ro, bnro.ro și conturile de pe platformele de socializare LinkedIn, X, You Tube și Instagram.
”Reiterăm faptul că BNR nu solicită niciodată, prin e-mail, telefon, mesaje-text sau mesaje instant, date cu caracter personal sau alte informaţii confidenţiale despre credite, carduri sau conturi bancare, nici efectuarea unor transferuri de bani.
De asemenea, reprezentanţii BNR nu cer informaţii cu privire la veniturile personale, credite solicitate/ aprobate/ acordate de BNR sau de alţi creditori profesionişti sau alte aspecte de natură financiară. Dacă se prezintă oportunităţi de investiţii sau de obţinere a unor câştiguri rapide, facile şi consistente, cel mai probabil este un atac de tip spoofing”, se menţionează în comunicat.
Te-ar putea interesa: Top 10 escrocherii financiare din 2024. Victimele au căzut pe capete