Autoritățile din România sunt în alertă! Minodora Lucaci, o femeie în vârstă de 78 de ani, a dispărut fără urmă de la domiciliul său. Poliția a cerut ajutorul cetățenilor pentru a-l găsi. Așadar, cine îl vede, este rugat să sune la 112!
Peste 1.000 de persoane figurează dispărute pe pagina Poliției Române. Unele dintre anunțuri sunt vechi de câțiva ani, iar oamenii nu au mai fost găsiți până acum. Recent, autoritățile au semnalat dispariția unei femei de 78 de ani din județul Hunedoara.
Minodora Lucaci nu a mai putut fi contactată din data de 5 iunie, iar următoarea zi apropiații au mers la domiciliul său. Femeia a fost de negăsit astfel că oamenii au alertat autoritățile. Semnalmentele sale sunt: înălțime – 150 de centimetri, păr vopsit, cărunt, ochi căprui, ten măsliniu, greutate – 50 de kilograme. De asemenea, este de precizat că are o aluniță proeminentă pe nas și dificultăți locomotorii.
„În data de 06.06.2024, ora 15:00, Poliția Municipiului Hunedoara a fost sesizată cu privire la faptul că în dimineața aceleiași zile, în jurul orei 08:00, numită Lucaci Minodora nu a mai fost găsită la domiciliu. Ultima oară s-a comunicat în data de 05.06.2024, în jurul orei 20:00, iar de atunci nu a mai putut fi contactată.”, au transmis autoritățile.
Autoritățile române au dreptul de a solicita sprijinul cetățenilor în cazul în care nu reușesc să găsească o persoană dispărută. Dacă o vede cineva sau are informații despre Minodora Lucaci, are obligația de a suna de urgență la 112. De asemenea, oamenii pot merge la cea mai apropiată secție de Poliție pentru a raporta toate detaliile.
„Polițiștii care desfășoară activitatea de căutare a unei persoane dispărute au dreptul de a prelucra date și informații necesare găsirii persoanei respective, obținute din surse accesibile publicului.
(1) În scopul obținerii sprijinului populației pentru găsirea persoanelor dispărute, organele de poliție au dreptul de a face publice informațiile prevăzute în secțiunea publică a bazei de date privind persoane dispărute prin următoarele mijloace:
a) site-ul propriu de internet sau alte forme de comunicare on-line;
b) mass-media centrală și locală, audio-video sau scrisă;
c) campanii de informare;
d) diseminarea către persoanele partenere.”, arată art. 27.