Ai observat vreodată că ajungi să ai în coș mai multe produse decât ai planificat inițial? Ei bine, există un motiv bine întemeiat, deoarece lanțurile de magazine precum Kaufland sau Lidl au câteva strategii bine gândite.
Indiferent dacă faci cumpărături zilnice sau săptămânale la lanțurile de supermarketuri, cum ar fi Kaufland, Netto sau Lidl și Aldi, trebuie să știi că aceștia au mai multe tactici pentru a te face să cumperi cât mai mult. Trebuie să cunoști strategiile pentru a putea face alegeri mai informate și să nu fii influențat prea mult de manipulările subtile din partea magazinelor.
Citește și: SURPRIZĂ! CE CONȚINE, DE FAPT, SALAMUL CU PUI PENTRU CÂINI, CARE SE VINDE ÎN SUPERMARKETURILE DIN ROMÂNIA
Supermarketurile recurg la o varietate de strategii pentru a atrage clienții și pentru a-i încuraja să cumpere mai mult decât au plănuit inițial. Printre cele mai eficiente tactici se numără amplasarea unei brutării tentante chiar la intrarea în magazin.
Este o mișcare strategică menită să atragă atenția clienților cu mirosul proaspăt de pâine și cu aspectul produselor de patiserie expuse, ceea ce îi poate determina să fie mai deschiși să exploreze și să cumpere mai multe produse pe parcursul vizitei lor în magazin.
Chiar dacă majoritatea clienților au o listă de cumpărături încă de acasă, aromele tentante și produsele proaspete de la patiserie pot convinge multe persoane să cedeze ispitei și să achiziționeze mai mult decât inițial planificaseră. Această strategie eficientă este binecunoscută în lumea supermarketurilor și are capacitatea de a influența subtil, dar eficace, comportamentul de cumpărare al clienților.
Clienții sunt întâmpinați de rulouri de pâine parfumate, chifle dulci presărate cu zahăr și o varietate de tipuri de pâine. Această tactică nu este aleasă la întâmplare. Chiar dacă este convenabil pentru consumatori să găsească toate aceste produse în același loc, mulți clienți nu conștientizează că vor cheltui mai mulți bani în supermarketurile care au o brutărie plasată strategic la intrare. Mirosul atrăgător al pâinii proaspete îi influențează subconștient pe clienți să facă achiziții spontane, chiar dacă inițial nu aveau în plan să cumpere pâine sau produse de patiserie.
Conform informațiilor de pe freundin.de, se crede că mirosul plăcut al produselor de panificație ar trebui să trezească senzația de foame la clienți. Orice persoană care a făcut cumpărături în timp ce era foarte înfometată știe că, în astfel de situații, nota de plată poate fi de două ori mai mare, deoarece aproape fiecare produs devine tentant în ochii lor.
Pentru a evita acest lucru și pentru a nu cădea în ispită și a cumpăra impulsiv alimente din cauza foamei, este recomandat să nu mergeți niciodată la cumpărături când stomacul este gol. Este o modalitate simplă de a vă menține pe drumul planificat al cumpărăturilor și de a vă asigura că faceți achiziții raționale, în conformitate cu nevoile și bugetul dumneavoastră.
Citește și: DE CE NU ESTE BINE SĂ FACEȚI CUMPĂRĂTURI ÎN ZILELE DE LUNI? O CASIERIȚĂ A DEZVĂLUIT SECRETUL