Constantin Aur (61 de ani), cunoscut sub numele de Titi Aur, fost pilot de raliu, multiplu campion național de raliuri și fondatorul primei școlii de conducere auto defensivă din România, atrage atenția șoferilor români asupra pericolului la își pot expune vehiculele. Acest obicei poate distruge mașina pe timp de iarnă.
Titi Aur a oferit o serie de sfaturi practice pentru șoferii români. Pe timpul iernii, mai ales în condițiile în care temperaturile din România au coborât sub zero grade Celsius, fostul pilot de raliu le sugerează șoferilor să nu plece cu mașina de pe loc imediat cum au pornit motorul. Expertul în conducerea defensivă susține că acest obicei le poate distruge mașina, deoarece motorul mașinii nu ar trebui să fie solicitat când este la rece.
Citește și: SE SCHIMBĂ LEGEA PENTRU ŞOFERI! ATENŢIE, PEDEPSE MULT MAI DRASTICE, DIN DECEMBRIE 2023
”Inginerii nu au reușit să ajungă la o concluzie. Sunt împărțiți în două tabere. Adevărul este următorul, nu că intru eu peste ei. Este adevărat și una și alta. Motorul rece, dacă îl soliciți, nu are nici performanță și se și uzează mai mult decât trebuie. Adică îl pornești și începi să accelerezi și îi dai să meargă normal, se uzează mult mai repede. Dar și motorul, mergând la relanti, are nevoie de mult timp până se încălzește, ceea ce înseamnă că merge mai mult timp la rece. Este sigur că motorul la rece se uzează, se consumă mai mult decât motorul cald”, a declarat Titi Aur pentru DCNews.
Pe timpul iernii, mașinile au nevoie de o atenția deosebită. Pentru buna funcționare, dar și pentru prelungirea duratei de viață a autoturismelor, Titi Aur recomandă utilizare unui ulei de motor adecvat pentru iarnă, verificarea stării bateriei, utilizarea unui antigel corespunzător și evitarea accesoriilor inutile înainte de pornirea motorului.
Totodată, Titi Aur îndeamnă șoferii să fie atenți și prudenți la cum conduc și mai ales la ”gheața neagră”, adică la poleiul de pe carosabil. Expertul în conducere defensivă recomandă testarea aderenței de pe șosele din când în când, în special pe porțiunile de drum unde nu sunt alți participanți la trafic.
”Să fim atenți la cum conducem și mai ales la gheața neagră, adică poleiul. Gheața, zăpada albă, le vezi, știi că s-ar putea să aluneci. Gheașa neagră este cel mai periculos lucru care se poate întâmpla. Trebuie testată aderența din când în când. Când nu avem pe nimeni în jur pe șosea, apăsăm mai tare pe frână. Dacă tremură pedala de frână, înseamnă că a intrat ABS-ul, deci avem aderență mică”, a mai spus Titi Aur.