Consiliul european a adoptat un act legislativ cu ajutorul căruia contractarea de servicii financiare online sau prin telefon devine mai sigură. Directiva a fost aprobată, luni, de către șefii UE, urmând să fie semnată de către președinta Parlamentului European și președintele Consiliului, apoi se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și va intra în vigoare în a 20-a zi de la data publicării.
Acest act legislativ adoptat de Uniunea Europeană nu face altceva decât să simplifice legislația existentă, să sporească protecția consumatorilor și să facă anumite condiții de concurență echitabile pentru contractele de servicii financiare încheiate online, prin telefon sau prin alte forme de comercializare la distanță. Pentru că suntem în era digitală și tehnologia a luat avans, serviciile financiare s-au dezvoltat pe internet. Sigur că, în astfel de situații există și diverse provocări legate de manipulare ori de contracte neclare. Tocmai din acest motiv, liderii UE au luat câteva măsuri în privința aceasta. Această directivă trebuie respectată de companiile care desfășoară activități financiare.
CITEȘTE ȘI: UE ANUNȚĂ SCHIMBĂRI REVOLTĂTOARE PENTRU ȘOFERII DIN ROMÂNIA! CE SE ÎNTÂMPLĂ CU ACEȘTI CONDUCĂTORI AUTO
„Astăzi adaptăm normele UE privind serviciile financiare la era digitală. De acum înainte, consumatorii de pe piața unică vor fi mai bine protejați atunci când accesează noi produse și servicii financiare de pe telefoanele sau calculatoarele lor.”, a transmis Alberto Garzón Espinosa, ministrul spaniol interimar al consumatorilor.
CITEȘTE ȘI: REGULĂ DE LA UE PENTRU TOȚI ȘOFERII ROMÂNI CARE AU CATEGORIA B. CE FEL DE VEHICULE POT CONDUCE
Această directivă adoptată de Comisia Europeană îi protejează pe consumatori în contextul diferitelor practici comerciale, se arată în documentul făcut public de șefii UE. Are mai multe prevederi, așa cum am menționat mai jos: