Zilele aceastea, Jovan Radosavljevic, General Manager la Coca Cola România, a anunțat faptul că prețurile băuturilor de pe care le au sub umbrela brandului ar putea suferi modificări ale prețului. Nu doar producătorul și-ar putea schimba tarifele, ci și concurenții care împart același sector de piață. Vestea vine după anunțarea noilor accize.
Guvernul ia în calcul scumpirea băuturilor nonalcoolice care conțin zahăr. Acciza care le-ar putea fi impusă producătorilor este de 25%, cu 15% mai mare față de valoarea actuală. De asemenea, faptul că va intra în vigoare și sistemul de Garanție Returnare va duce la încă o scumpire, dat fiind faptul că recipientele în care se vând băuturile pot fi reciclate.
Din cauza creșterii ratei inflației, tot mai mulți români au ales să renunțe la ceea ce nu reprezintă o necesitate. Reduceri s-au făcut și la consumul de băuturi cu zahăr, categoria din care face parte și Coca Cola. În curând, umărul consumatorilor ar putea scădea și mai mult:
„După cum a anunțat Guvernul, este posibilă introducerea unei accize de 40 lei/hl pentru băuturile nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este cuprins între 5g – 8 g/100 ml sau 60 lei/hl pentru băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este peste 8 g/100 ml: 60 lei/hl.
Anul acesta a fost foarte dificil. După introducerea TVA am văzut scăderi la categorii precum cele cu acid și soft drinks cu aproximativ 10%. În plus, piața a reacționat la inflația de anul trecut. (…) Iar acum, dacă se introduce acciza pe zahăr, din momentul introducerii acesteia, prețul la raft ar putea crește cu 15-25% comparativ cu prețul de acum, în funcție de mărimea ambalajului”, a explicat Radosavljevic.
În contextul anunțat, cei de la Coca Cola au transmis faptul că au purta discuții și cu guvernanții, pentru a putea găsi o soluție. Marcel Ciolacu a spus că se va asigura ca le va da un ajutor de la stat.
„Până acum am fost într-un dialog cu Guvernul care ne-a înțeles argumentele și faptul că măsurile fiscale ne va afecta serios. (…) Înțeleg ca Guvernul este îngrijorat de faptul că majorarea TVA și taxa pe conținutul de zahar va avea un impact serios asupra industriei și că vor găsi metode de a ne sprijini investițiile. (…)
Este logic ca atunci când volumele ți se duc în jos și veniturile se duc în jos trebuie să îți ajustezi activitatea. Iar această reducere de activitate nu te afectează doar pe tine, afectează și furnizorii și retailerii și partenerii din zona logistică”, a mai spus managerul.
(CITEȘTE ȘI: Avertismentul Coca Cola care afectează inclusiv România. Ce se întâmplă cu aceste produse ale faimoasei companii)