Trei dintre muncitorii care au murit în tragedia de la Călimănești erau angajați la Technostarde SRL, firmă deținută de către afaceristul Dorinel Umbrărescu. Cel cunoscut drept „Regele Asfaltului” a încasat nu mai puțin de 689 de milioane de lei pentru Lotul 1 București – Focșani de pe autostrada A 7, de la stat. Are trei firme cu care a reușit, în anul 2022, să depășească miliardul de euro.
În dimineața zilei de 21 septembrie, patru muncitori de la Lotul 1 al autostrăzii A 7 și-au pierdut viața, în urma unei explozii devastatoare. Alte 5 persoane sunt rănite. Doi bărbați au ajuns la spital, cu arsuri pe 40%, respectiv 65% din suprafața corporală. Trei dintre muncitori erau angajații lui Dorinel Umberto, un om de afaceri cunoscut drept „Regele Asfaltului”.
Deține trei firme: Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade, care au avut, în anul 2022, o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro, în creștere cu circa 50% față de anul precedent. Are venituri atât de mari și din pricina faptului că multe dintre contractele sale sunt în colaborare cu CNAIR, Compania Națională de Administrate a Infrastructurii Rutiere.
Ultimele rapoarte care pot fi verificate cu privire la firmele lui Dorinel Umbrărescu sunt cele care arată situația din anul 2022. Potrivit datelor oficiale, firma Tehnostrade a avut, în 2022, afaceri de 1,7 miliarde lei. La final de an, a înregistrat un profit de 147,9 milioane. Spedition UMB, o altă companie pe care o deține, a avut un profit de 2,13 miliarde de lei, chiar dacă are doar 46 de angajați. La firma SA&PE Construct, profitul său a ajuns la un profit de 12,9 milioane de lei, chiar dacă are doar 3 angajați.
Redăm lista completă a contractelor pe care le are afaceristul cu statul, pentru a repara drumurile publice, dar și ce sume obține în urma serviciilor prestate:
Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea (9 km, din care 2 km cu tuneluri) – 1,8 miliarde lei
Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor (30 km) – 1,6 miliarde lei
Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) – 836 milioane lei
Autostrada București Nord A0, lotul 2 (19 km) – 831 milioane lei
Autostrada București Nord A0, Lotul 4 (4,5 km) – 312 milioane lei
Drum Expres Craiova – Pitești, lot 3 (32 km) – 780 milioane lei (suplimentare de 110 milioane lei)
Drum Expres Craiova – Pitești, lot 4 (32 km) – 617 milioane lei
Drum Expres Brăila – Galați (12 km) – 371 milioane lei
Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani (4,6 km) – 689 milioane lei
Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani (30,8 km) – 1,3 miliarde lei
Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani (36,1 km) – 1,4 miliarde lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani (10,94 km) – 760 milioane lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău (36 km) – 2,66 miliarde lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău (39 km) – 2,8 miliarde lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău (22 km) – 1,7 miliarde lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani (30 km) – 1,8 miliarde lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani (19 km) – 1,4 miliarde lei
Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani (29 km) – 1,7 miliarde lei
Centura Galați (30 km) – 705 milioane lei
Podul peste Siret Cosmești – 185 milioane lei.
(CITEȘTE ȘI: Ce s-a întâmplat în casele localnicilor la explozia de la Călimănești: „Vibrau toate dulapurile și cănile”)