Statul român oferă 45 de milioane de euro pentru modernizarea porturilor de la Dunăre, dar nimeni nu se îngrămădește să semneze contractele. Porturile au fost lăsate în paragină, deși transportul fluvial este cel mai ieftin și mai puțin poluant.
Statul român a ajuns să se chinuie să modernizeze porturile de la Dunăre. Se oferă 45 de milioane de euro, dar nimeni nu se înghesuie să semneze contracte. Porturile de la Calafat și Corabia au fost lăsate de izbeliște. Deși se dau bani frumoși pentru modernizare, se pare că pe nimeni nu interesează acest aspect. Între timp, ofertele de investiții pentru orașele dunărene se duc pe apa sâmbetei. Dunărea nu este suficient de exploatată, în ciuda faptului că are peste 2440 de kilometri navigabili, de 3 ori mai mulți decât Rinul.
Transportul fluvial este cel mai ieftin și cel mai puțin poluant. Deși străinii știu perfect acest lucru, românii parcă refuză să-l înțeleagă.
„Am avut o delegație din Anglia care dorea să strângă legume din zona noastră Când au auzit că suprafața apei nu este așa cum ar fi dorit dânșii, iar șenalul navigabil nu este pretabil pentru acel transport au renunțat”, a explicat primarul de la Calafat, Doru Mitulețu, potrivit Observator.
În lipsa transportului fluvial, mărfurile ajung să fie transportate, bineînțeles, pe șoselele de la noi. Acesta este unul dintre motivele aglomerației infernale, dar și a drumurilor făcute praf. În anul 2021, Administraţia Portuară a Dunării Fluviale Giurgiu a scos la licitație contractele pentru modernizarea porturilor Calafat și Corabia pentru suma de 38 de milioane de euro. Statul a crescut bugetul la aproape 46 de milioane de euro, după ce licitațiile au rămas fără oferte. Soarta porturilor nici acum nu este clară, chiar dacă s-a ținut licitația de 3 ori până-n prezent la Corabia și de 5 ori la Calafat, mai scrie sursa citată.