Ce faci dacă ATV-ul tău are scurgeri de combustibil? Ei bine, trebuie să identifici și să remediezi problema înainte de a continua să folosești vehiculul. De ce? În primul rând, scurgerile de combustibil conduc la poluarea naturii și chiar sunt un potențial pericol de incendiu. Și dacă acest lucru nu te-a convins, trebuie să știi că vei risipi bani prin vărsarea de carburant prețios.
De obicei, atunci când un ATV 4×4 prezintă scurgeri, combustibilul provine din carburator sau din tuburile de aerisire ale acestuia. Alteori, supapa de închidere a combustibilului, cunoscută și sub numele de robinet, se rupe sau o conductă de combustibil se poate crăpa din cauza folosirii intense sau de lungă durată. Aceste tipuri de scurgeri sunt de regulă mai ușor de depistat și reparat.
Când un carburator are scurgeri de benzină, destul de multe probleme posibile ar putea cauza problema:
Câteva dintre aceste probleme prezintă simptome identice, cum ar fi scurgerea de gaz prin tubul de preaplin al carburatorului. Sunt necesare investigații suplimentare pentru a identifica ce anume a cauzat problema.
Cum să găsești o scurgere de gaz
Înainte de a începe, trebuie să știi că acest ghid de depanare este conceput pentru mecanicii casnici cărora le place să-și repare vehiculele și utilajele. Dacă habar n-ai cum arată un carburator, pașii care necesită demontarea carburatorului ar putea fi mai bine lăsați pe seama unui profesionist sau a unei persoane mai experimentate.
Uneori, este destul de evident unde se află scurgerea, dar acest lucru nu este valabil întotdeauna. Așadar, este recomandat să începi căutarea prin partea de jos a rezervorului de benzină. Dacă ATV-ul tău are o supapă de închidere a combustibilului (nu toate ATV-urile au) și aceasta este udă, șterge-o cu un prosop de hârtie pentru a vedea mai bine de unde vine combustibilul.
Continuă de-a lungul conductelor de combustibil dacă supapa este uscată, inspectând atât alimentarea principală, cât și pe cea de rezervă. Poate fi necesar să îndepărtezi câteva panouri de plastic pentru acces. Verifică conducta pentru a vedea dacă există rupturi sau fisuri.
Dacă conductele de combustibil sunt uscate la exterior, nu ele sunt cele care cauzează scurgerea. Verificați să fie toate conductele conectate corect, până la niplu și strânse cu o clemă de furtun. Apoi, inspectează carburatorul. Pentru o etanșare optimă, trebuie să te asiguri că dopul de scurgere este strâns și etanșat corect înainte de a continua și a comanda un nou sigiliu.
Dacă scurgerea provine de la o supapă cu scurgeri sau de la o conductă de combustibil divizată, trebuie pur și simplu să înlocuiești componenta deteriorată cu una nouă. Înainte de înlocuirea supapei de combustibil sau a conductelor fără supapă de închidere, trebuie golit rezervorul.
Când scurgerea este cauzată de preaplinul carburatorului, trebuie să verifici dacă aerisirea rezervorului funcționează și nu este blocată. Toate rezervoarele au un orificiu de aerisire care permite aerului să intre în rezervor pe măsură ce nivelul de combustibil scade. Acest ventilator lasă, de asemenea, să iasă aer atunci când aerul din interiorul rezervorului se extinde din cauza temperaturii crescute. Mecanismul de aerisire este fie integrat în capacul de gaz, fie construit separat. Dacă orificiul de ventilație este blocat, presiunea aerului se acumulează în rezervor și forțează combustibilul în carburator până când acesta începe să se scurgă prin tubul de preaplin.
Alți pași de urmat: asigură-te că plutitorul carburatorului nu este blocat; curăță carburatorul; utilizează aer comprimat pentru a elibera dopul carburatorului; dezasamblează carburatorul pentru a inspecta supapa cu ac, inelul O al supapei cu ac și plutitorul. Sunt disponibile opțiuni de garnituri aftermarket pentru majoritatea ATV-urilor.