Zeci de persoane au fost păgubite de un magazin online fantomă. Oamenii au primit fie alte produse decât cele pe care le-au comendat, fie au primit obiectele defecte. Proprietarul magazinului nu a fost găsit până acum.
Mai multe persoane au depus plângere după ce au fost înşelate de un magazin online. În momentul în care oamenii au sunat la numărul de telefon afişat, nu au primit niciun răspuns, iar la adresa firmei nu a existat niciodată un magazin, ci o farmacie.
Una dintre victime, a comandat o cameră de supraveghere, dar a primit un aspirator robot defect. Acum nu știe cum să își mai recupereze paguba.
„Am căutat pe internet o cameră inteligentă și am găsit-o pe acest site. Am încercat să iau legătura cu ei, i-am sunat, nu este funcțional numărul de telefon. Nu mi-au răspuns la mail”, povesteşte femeia păcălită.
Când a intrat pe pagina de Facebook a magazinului și-a dat seama că nu este singura victimă. Ca ea sunt cel puțin alți aproape 40 de oameni.
„Am căutat un model de cameră de vizor și mi-a apărut site-ul dumnealor. Am dat comandă … Când colo, produsul respectiv nu funcționa”, spune un client păgubit. „Am făcut o sesizare la ANPC și urmează să fac o plângere penală pentru înșelăciune la Poliție”, anunţă o altă femeie.
Internetul este plin de astfel de magazine fantomă. Platformele lucrează prin firme de curierat, clienţii plătesc în momentul în care produsul este livrat, însă fără să ştie ce se află în cutie.
„Este foarte greu de estimat câte site-uri sunt, mai ales că majoritatea au viață foarte scurtă. Apar în mediul online, prind câteva victime, după care dispar. Este foarte simplu să cumperi un kit deja făcut, doar îl pui pe un server, pornești site-ul, ai în el tot ce ai nevoie”, explică Silviu Stahie, specialist securitate cibernetică.