Zona de sud a Bucureștiului face un pas decisiv către transformarea în noul hub de business al Capitalei și generarea a mii de locuri de muncă bine plătite. După ce în ultimii 4 ani s-au făcut investiții colosale în infrastructura rutieră, a venit timpul demarării unui nou proiect, respectiv construirea noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni, proiect realizat în totalitate de Primăria Sectorului 4.
Primăria Sectorului 4 devine prima din România care construiește metrou, pe baza fondurilor europene. Contractul de finanțare a fost semnat de către Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, în prezența Directorului Executiv al Direcției Accesare Fonduri din cadrul Direcției Generale Organism Intermediar pentru Transport, Cătălin Costache. Acțiunea a avut loc pe data de 4 decembrie, iar astăzi, documentul a primit parafa Ministrului Transporturilor, Lucian Bode, motiv pentru care edilul Daniel Băluță urmează să înceapă lucrările ce se vor derula pe parcursul următoarelor 22 de luni.
Noua stație de metrou va fi construită între stația Berceni, actualul capăt de linie al Magistralei 2 de metrou și Șoseaua de Centură. Stația va fi una supraterană, însemnând o clădire cu subsol, parter și două etaje și va avea o suprafață desfășurată de 15.100 mp.
Lungimea noului traseu va fi de 1,6 kilometri, iar accesul va fi posibil prin pasajul pietonal subteran, cu șase zone de acces, dintre care două vor fi situate pe partea opusă a Șoselei Berceni. Pe deasupra, din cele două iesiri, se va face legatura directă cu parcarea de tip park &ride, care va fi amenajată în imediata apropiere. Proiectul prevede inclusiv instalație de degivrare a căii de rulare, care să permita exploatarea în condiții de siguranță pe timp de iarnă.
“Cu aceste fonduri noi de 50 de milioane de euro aduse astfel în Sectorul 4, zona de sud devine punct nodal al înființării hub-ului de business de care avem atâta nevoie. Direct sau indirect, fondurile europene pe care le-am atras vor aduce noi locuri de muncă bine plătite, deci un trai mai bun pentru oameni, începând cu angajații firmelor românești ce vor lucra efectiv la stația de metrou și terminând cu toți cei care o vor folosi pentru a ajunge mai rapid la serviciu sau unde au nevoie. Nu în ultimul rând, stația de metrou înseamnă fluidizarea traficului rutier. Mașinile vor fi lăsate în parcările pe care noi le-am construit deja în jurul stațiilor de metrou, astfel încât valorile de trafic se vor reduce substantial, fapt ce duce în mod clar la reducerea poluării și la un aer mai curat!” a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.