București, 29.06.2020 – Primul studiu care analizează percepția consumatorilor români asupra produselor de încălzire a tutunului (THP) identifică motivele care determină fumătorii să treacă la produse cu potențial de risc redus. Peste 150.000 de români dețin deja un glo, dispozitivul de încălzire a tutunului din portofoliul British American Tobacco.
Rezultatele fac parte dintr-o cercetare desfășurată la nivel național de către Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) pe un eșantion reprezentativ de repondenți care utilizează produse care încălzesc tutunul (THP), la comanda British American Tobacco. THP-urile sunt dispozitive care încălzesc tutunul, în loc să îl ardă, fiind acceptat pe scară largă faptul că arderea tutunului este cea care provoacă cea mai mare parte a bolilor asociate fumatului.
În cazul consumatorilor care au trecut la produse de încălzire a tutunului și au renunțat complet la fumat, diferențele sunt percepute de mai mulți dintre repondenți: 88% dintre repondenți susțin că tușesc mai puțin decât atunci când fumau și 68% spun că resimt un impact mai redus asupra condiției lor fizice. În plus, în cazul acestor consumatori, principalele motive pentru folosirea THP-urilor sunt satisfacția oferită de aceste produse și faptul că le pot folosi în jurul altor persoane fără a le deranja.
În ceea ce privește schimbările de comportament care ar putea fi generate de reglementările suplimentare asupra produselor care încălzesc tutunul, studiul arată că măsuri precum interzicerea consumului în interior sau dispariția de pe piață a consumabilelor cu arome ar putea limita decizia consumatorilor adulți de a se îndrepta către alternative la fumat.
„Știința arată că produsele care nu ard tutunul au potențialul de a reduce riscurile asociate fumatului și de aceea ar fi complet greșit să le fie impuse aceleași restricții ca în cazul țigărilor. Sperăm că parlamentarii români vor înțelege asta și vor respinge un proiect de lege care ar afecta companiile producătoare, retailerii și consumatorii români de produse din tutun”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice în cadrul BAT România.
„Înțelegerea experienței consumatorului este vitală pentru orice companie care urmărește să construiască o relație puternică și de lungă durată cu consumatorii săi și acest lucru este valabil mai ales în cazul produselor care inovează prin intermediul noilor tehnologii. Studiul pe care l-am întreprins demonstrează interesul BAT în acest sens și ne bucurăm de parteneriatul avut în acest demers”, a declarat Vasile Dîncu, fondatorul IRES.
Studiul IRES care analizează percepția consumatorilor români asupra produselor de încălzire a tutunului (THP) a fost realizat pe parcursul a două luni (3 martie – 3 mai 2019) prin metoda de colectare CATI pe un eșantion de 647 de persoane care au utilizat THP timp de cel puțin 6 luni și care au fumat minimum un an.
Peste 150.000 de români dețin deja un glo, dispozitivul de încălzire a tutunului din portofoliul British American Tobacco.
BAT este lider de piață în România cu o cotă de piață de peste 53%.
În 2018, BAT a lansat în România glo, cel mai inovator produs care încălzește tutunul.
BAT a efectuat 329 de studii asupra produsului companiei care încălzește tutunul glo. Rezultatele studiilor arată faptul că atunci când fumătorii trec complet de la țigările convenționale la glo, expunerea acestora la substanțe nocive a fost eliminată sau semnificativ redusă.
Rezultatele studiului IRES indică faptul că, indiferent dacă încă mai fumează sau nu, utilizatorii de THP sesizează diferențele față de fumat.