Opt cetățeni israelieni și patru americani au stat blocați peste 15 ore, vineri, în Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, după ce veniseră de la Tel Aviv. Aceștia au plecat, sâmbătă dimineață, înapoi spre Israel, deoarece nu aveau voie să intre în România, din cauza interdicțiilor impuse de starea de alertă.
Ei s-au plâns că nu sunt lăsați să intre în România, deși au proprietăți în țara noastră și că astfel s-ar încadra în excepțiile de la interdicțiile de intrare în România prevăzute de Hotărârea de Guvern privind starea de alertă, relatează Digi 24.
Una dintre persoanele blocate pe aeroport, vorbitoare de limba română, a realizat o înregistrare video prin care a explicat situația:
Cele 12 persoane au ajuns de la Tel Aviv la București cu un avion al companiei Wizz Air, vineri, în jurul orei 16:00.
Aceștia au fost trimiși înapoi la Tel Aviv, sâmbătă, tot cu un zbor al Wizz Air, care a decolat în jurul orei 07:50.
VEZI AICI: RUTELE SPRE DUBAI DIN BUCUREȘTI ȘI CLUJ-NAPOCA, SUSPENDATE DE WIZZ AIR. ANUNȚUL OFICIAL AL COMPANIEI
Polițiștii de frontieră spun că de vină pentru această situație ar fi chiar compania aeriană, care le-a vândut biletele fără a lua în calcul că oamenii nu vor putea intra în România.
”În data de 05.06.2020, ora 15:52, s-au prezentat pentru a intra în țară, cu un zbor din direcția Tel Aviv, 8 cetățeni israelieni și 4 cetățeni S.U.A.
Întrucât pe perioada stării de alertă, conform Hotărârii de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, este interzisă intrarea în țară a cetățenilor străini (din afara statelor UE) și apatrizilor, iar aceștia nu au fost in măsura sa prezinte documente doveditoare că se încadrează la categoriile de persoane exceptate de la aceste măsuri, prevăzute la art. 2 din Anexa 3 a H.G., cetățenilor israelieni și americani nu le-a fost permisă intrarea în țară.
Aceștia au rămas în zona de tranzit, fiind returnați in aceasta dimineata în direcția de unde au venit, de compania transportatoare care a operat zborul”, a declarat purtătorul de cuvânt al Poliției de Frontieră Române, Alexandra Găvan, pentru Libertatea.
UPDATE. 8 iunie 2020, ora 11.30:
În legătură cu acest incident, compania a trimis redacției GÂNDUL.RO următorul punct de vedere: ”Pentru ca Wizz Air să continue să opereze zboruri esențiale pentru pasagerii care au nevoie să călătorească în această perioadă, compania operează un serviciu limitat din cauza restricțiilor de călătorie existente în acest moment, ce restrâng circulația pasagerilor. Le recomandăm ferm pasagerilor să contacteze autoritățile responsabile pentru detalii precise și pentru a li se confirma eligibilitatea și condițiile de călătorie. Wizz Air le reamintește tuturor pasagerilor că sunt responsabili de cunoașterea condițiilor de călătorie legate de țara de destinație înainte de călătorie”.