Din cauza coronavirusului, în România a fost decretată stare de urgență. Sunt, însă, unele instituții care, sub nicio formă, nu-și pot întrerupe activitatea. Din această categorie fac parte instituțiile bancare.
Ele funcționează după programul normal, însă fiecare bancă a adoptat măsuri importante pe durata pandemiei de COVID – 2019. Spre exemplu, în interiorul unei instituții bancare, nu au voie să intre mai mult de patru clienți.
(CITEȘTE ȘI: CARREFOUR, ANUNŢ IMPORTANT PENTRU TOŢI CLIENŢII! MĂSURI RADICALE ÎN PLINĂ PANDEMIE DE CORONAVIRUS)
Celelalți clienți sunt obligați să aștepte în fața băncii. Iar când unul iese, intră următorul și așa mai departe. De asemenea, clienții trebuie să stea la distanță de cel puțin un metru unul față de celălalt.
Altfel, Paul Anghel, directorul general al Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a solicitat amânarea cu 90 de zile a plăţii ratelor la bănci. Acesta consideră că este o măsură bună pentru a proteja consumatorii într-o perioadă în care vor fi foarte multe concedieri şi probleme cu plata salariilor.