Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de joi, în unanimitate, să acorde o licenţă audiovizuală televiziunii cu profil generalist Smart TV/ Smart TV HD București, care îi are ca inițiatori pe Adrian Sârbu și Marius Tucă.
“Inițiativa pornește de la o constatare comună: publicul urban, cu anumită suficiență materială și cu o educație superioară, la fel ca și cei care aspiră la acest statut, se regăsește din ce în ce mai puțin în fața ecranelor tv. El este prezent, în schimb, în fața ecranelor smart, telefon, tableta, etc. Smart TV va fi un cana de jurnalism și cultură urbană”, a declarat Adrian Sârbu.
Canalul urmează să fie lansat în ultimul trimestru al lui 2019.
“Produsul nostru este social-television, cana tv și comunitate socială, consumat pe toate device-urile, dar în primul rând un canal clasic de televiziune, transmis pe cablu”, a mai spus Adrian Sârbu.
“România suferă la capitolul jurnalism independent, adevărat și Smart Tv își propune să readucă ideea de jurnalism veritabil. Cred că acestea lipsesc pe piața tv și rar am văzut reporteri în adevăratul sens profesional al cuvântului. Ne propunem ca programele să aibă independența subiectivă a realizatorilor și producătorilor”, a declarat Marius Tucă.
Smart TV se dorește să fie furnizor de conținut care oferă publicului o experientă completă: acesta se uită la TV, urmărește producția în Video On Demand, citește site-ul șiîși face cu mouse-ul propria grilă de produse jurnalistice marca Smart.
CNA a analizat, joi, o solicitare a societăţii S.C. Smart TV Management SRL Bucureşti de acordare a unor licenţe audiovizuale prin satelit și reţele de comunicaţii electronice pentru Smart TV/ Smart TV HD Bucureşti. Decizia din CNA a fost luată în unanimitate de cei opt membri prezenți la ședință.
Asociații societății S.C. Smart TV Management SRL București sunt Aleph Media (50%) și Marius Tucă (50%), iar administratori sunt Adrian Sârbu și Marius Tucă.
Această televiziune va avea un profil generalist, cu 56% producție proprie și 44% producție străină. Programele vor fi de informare (23%), educative (2,7%), culturale (8,7%). Investiția în programe va fi de 2 milioane de euro.
Televiziunea va oferi programe jurnalistice și culturale, care sunt produse și percepute ca formate de educație și infotainment, potrivit dosarului depus la CNA. Categoriile de programe difuzate vor fi informative, culturale, emisiuni de divertisment, magazine, filme, seriale, documentare.