Trafic feroviar blocat în județul Dolj, un tren cu 23 de vagoane cu biodiesel au deraiat în această dimineață! Potrivit reprezentanților Centrului Infotrafic, traficul feroviar este blocat pe Magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localităţii Cârcea (kilometrulCF 200+200), din cauza unui tren de marfă care a deraiat. Din fericire, nu sunt persoane rănite.
”A fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul expirat. Se întocmește dosar penal pentru prezența la serviciu sub influența băuturilor alcoolice, infracțiune specifică lucrătorilor de cale ferată, și distrugerea sau semnalizarea fazică. În cazul producerii unor accidente feroviare, în ambele situații este pedeapsă de la trei la zece ani închisoare”, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj, Cosmin Grădinaru.
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că circulația feroviară este închisă începând cu ora 80:20 pe raza SRCF Craiova, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine, din cauza deraierii unor vagoane din compunerea unui tren de marfă, aparținând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român). 7 vagoane s-au răsturnat, iar unul a rămas rămas înclinat, agăţat de locomotivă, din care se scurge biodiesel într-un pârâu, informează ISU Dolj.
UPDATE 12:09 – ISU Dolj: Podul peste care a trecut trenul deraiat s-a rupt sub greutatea garniturii.
Podul peste care a trecut trenul deraiat în localitatea Cârcea, județul Dolj, s-a rupt sub greutatea garniturii. Una dintre liniile de cale ferată de pe pod era în construcție și este posibil ca mecanicul, din greșeală, să fi intrat pe aceasta.
Cătălin Cotoc, prim-adjunct din cadrul ISU Dolj, a declarat pentru MEDIAFAX că pe pod erau două linii de cale ferată, dintre care una în construcție.
”E posibil ca dintr-o eroare a mecanicului trenul să fi intrat pe linia aflată în construcție, podul s-a rupt, iar vagoanele au deraiat”, a spus Cătălin Cotoc.
Potrivit acestuia, podul s-a rupt pe o distanță de 50 de metri. Aceeași sursă susține că cinci vagoane au căzut în râpă, iar trei sunt la această oră în pericol de cădere. Cătălin Cotoc a precizat că nu există pericol de explozie.
Prefectul județului Dolj, Dan Purcărescu, a declarat pentru MEDIAFAX că trenul nu ar fi trebuit să meargă pe acea rută.
„Podul are două fire, două linii. Podul s-a rupt pe lungime, doar pe linia 1, linia doi este intactă. Pe această linie care s-a rupt era marfarul care nu trebuia să fie acolo, pentru că această linie era închisă din luna iunie-iulie, fiind în reparații”, a declarat prefectul.
El a adăugat că nu este problemă de explozie, ci de poluare.
„Problemă de explozie nu este, este o problemă de poluare, pentru că sub acest pod trece un pârâu care ajunge în Jiu. Deja avem reprezentanții de la Apele Române, așteptăm soluția de neutralizare și să sperăm că nu o sa fie un impact deosebit asupra mediului”, a spus Purcărescu.
Știre inițială: Potrivit reprezentanților ISU Dolj, vagoanele au deraiat în zona viaductului din Cârcea.
”Garnitura are în componență 23 de vagoane și locomotiva. Dintre acestea, șapte sunt deraiate”, au spus reprezentanții ISU Dolj.
La momentul transmiterii acestei știri, un tren de călători a fost oprit în parcurs (IR 1797 – în staţia CF Jianca) şi aşteaptă redeschiderea circulaţiei.
”La fața locului se deplasează reprezentanții autorităților care vor ancheta cauzele producerii acestui incident, precum și echipele de specialiști care vor interveni pentru eliberarea gabaritului. În prezent un tren de călători a fost oprit în parcurs (IR 1797 – în stația CF Jianca) și așteaptă redeschiderea circulației”, arată Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA.
Trenul, care avea în compunere 23 de vagoane și circula pe distanța Slobozia – Veche Curtici, transporta produse petroliere.