O serie de saboţi comuni din plastic ridicaţi la rangul de haute-couture de o celebră casă de modă s-a vândut înainte de lansarea oficială pentru o sumă fabuloasă. Încălţările roz, ieşite parcă din desene animate, s-au vândut ca pâinea caldă cu suma fabuloasă de 850 de dolari perechea.
Saboţii-platforme, porniţi de la modelul comun ”Crocs”au fost reinventaţi de casa spaniolă de modă Balenciaga şi au avut parte de un succes nesperat, pentru că toată producţia de test a fost epuizată în precomenzi chiar înainte de lansarea oficială. Succesul încălţărilor de plastic cu talpă groasă de spumă a fost ridiculizate de unii din internauţi, pe Twitter. ”Trăim o eră tragică în modă”, ”Oficial, se apropie sfârşitul lumii” şi ”Ardeţi încălţările” au scris utilizatorii reţelei sociale
Casa de modă are experienţă în transformarea unui produs comun într-unul ”de lux”, după ce anul trecut a lansat pe piaţă o geantă în valoare de 2,145 $, care arată exact ca o sacoşă de la Ikea.