Olimpic român, student în Londra, viitor inginer chimist! Este, telegrafic, povestea lui Claudiu, un adevărat motiv de mândrie pentru România. Într-un interviu exclusiv pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA, Claudiu îşi prezintă "reţeta" reuşitei şi vorbeşte despre hibele învăţământului românesc. “În tot timpul liceului am fost nevoit să memorez pagini întregi la unele materii inutile. Problema nu este volumul teoriei în sine, ci faptul că, frecvent, ceea ce se predă şi modul în care se realizează procesul de învăţare nu sunt relevante pentru dezvoltarea personală a elevului”, spune tânărul. (VEZI ŞI: L-am găsit pe urmaşul celebrului matematician Grigore Gheba. El e profesorul care creează probleme pentru olimpiade şi concursuri şcolare!)
Claudiu Săvulescu, un tânăr dâmboviţean cu multă ambiţie, reuşeşte să scrie una dintre poveştile de succes ale românilor peste hotare. Fiu de preot, fost elev eminent al Colegiului Naţional “Ienăchiţă Văcărescu” din Târgovişte într-o clasă de matematică-informatică, intensiv engleză, Claudiu este, în prezent, student al Universităţii Imperial College din Londra. Parcursul său de până acum a fost unul marcat la tot pasul de performanţă. (NU RATA, AICI: VIDEO EXCLUSIV. Plăteşte şi 30 de mii de euro pentru a personaliza un ”monstru”. El este regele tirurilor! Are cele mai frumoase camioane din România)
“Pe parcursul liceului, m-au atras mai mult materiile reale, chimia, matematica, fizica, informatica, dar şi geografia, care m-a fascinat dintotdeauna. Am avut ocazia de a participa la olimpiade de chimie, matematică, geografie şi ştiinţe. Cele mai bune rezultate obţinute au fost medalia de aur la Olimpiada de Ştiinţe a Uniunii Europene, desfăşurată la Atena, dar şi Premiul I la Olimpiada Naţională de Chimie de la Piatra Neamţ sau calificarea în lotul lărgit pentru Olimpiada Internaţională de Chimie din 2015. Ca elev, am încercat mereu să învăţ şi să îmi ating idealurile. Eram destul de ambiţios, ceea ce m-a ajutat mult în dezvoltarea personală”, povesteşte Claudiu, pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA.
În ciuda performanţelor sale, Claudiu s-a lovit şi de hibele din învăţământul românesc, de lipsa dotărilor şi de problemele de comunicare dintre profesor şi elev. (CITEŞTE AICI: Poveste de succes! A lucrat la cules în Spania, iar acum… Câştigă mii din euro din scaieţi!)
„În România, se învaţă foarte multă teorie în liceu, ceea ce, în unele situaţii poate fi un aspect pozitiv, însă, de foarte multe ori, este un lucru negativ. De exemplu, la matematică, pentru mine a fost un avantaj când am ajuns la facultate în Marea Britanie, deoarece aveam nişte baze foarte bune, dar, pe de altă parte, în tot timpul liceului am fost nevoit să memorez pagini întregi la unele materii inutile. Problema nu este volumul teoriei în sine, ci faptul că, frecvent, ceea ce se predă şi modul în care se realizează procesul de învăţare nu sunt relevante pentru dezvoltarea personală a elevului. Dezamăgirea cea mai mare pot spune că a fost lipsa comunicării efective dintre elev şi profesor, pe care am regăsit-o în multe cazuri, inclusiv la olimpiadă”, mărturiseşte tânărul student eminent.
Ca mulţi alţi tineri dornici să facă performanţă şi să se pregătească temeinic pentru un viitor de succes, Claudiu a ales străinătatea. Şi nu orice destinaţie, ci alegerea cea mai bună pentru el. Ar fi rămas în ţară, dar România pierde tineri buni din cauza lipsei de implicare, a slabei dotări a universităţilor şi, de multe ori, a lipsei de finanţare a educaţiei şi cercetării. (VEZI ŞI: Mărturii şocante făcute de sportiva ”notată” cu 10 înaintea Nadiei. Cum a fost umilită o mare gimnastă a României după ce s-a retras! I-au oferit un post de…)
“Am decis să studiez în străinătate, deoarece domeniul ales de mine, ingineria chimică, este puţin dezvoltat în România, atât industrial, cât şi în mediul academic. La noi în ţară, nu există nicio universitate care să ofere o gamă atât de variată de cursuri. Am ales Imperial College din Londra datorită facilităţilor şi reputaţiei, această universitate fiind cotată ca a doua universitate în cercetare pe inginerie chimică din Europa. Relaţia dintre student şi profesor este mult mai deschisă decât în România. Profesorii pot fi abordaţi foarte uşor. Sistemul de învăţământ în sine mi se pare mult mai simplificat şi concentrat pe dezvoltarea abilităţilor necesare în viaţă. De asemenea, facultatea are o dotare în domeniu mai valoroasă decât a tuturor facultăţilor de inginerie chimică din România la un loc”, mai spune Claudiu.
Răsplata vine pe măsura muncii, iar Claudiu are idei măreţe şi planuri ambiţioase. La finalul studiilor ar putea lucra în industria farmaceutică sau nucleară, dar se gândeşte şi la cercetarea în inginerie chimică. Pentru toate acestea, are sprijinul necondiţionat al părinţilor, care au ştiut să aibă încredere în deciziile lui şi în alegerile pe care le-a făcut. (CITEŞTE AICI: S-a ”întors în timp” cu 100 de ani! A construit în Ialomiţa o casă din pământ şi paie exact ca…)