Istoria RATB-ului este una vasta si plina de secrete care asteapta sa iasa la iveala. Dumitru Jecu este unul dintre primii soferi care au reusit sa puna mana pe autobuzele cumparate din America in anii 1930. Pe atunci era un tanar de doar 20 de ani.
In anii `30 unele dintre cele mai luxoase autobuze erau cele din America, importate de Societatea Comunala a Tramvaielor Bucuresti (STB) .
“Veneau pe vapor direct din America, iar bunicul meu a fost trimis la Constanta sa il aduca. A condus pana in Bucuresti. Zicea despre ele ca erau foarte fiabile, nu se defectau”, ne-a spus nepotul lui Dumitru Jecu, Valentin Culea, seful depoului Alexandria.
Numai in camasa si cravata se lucra atunci
Culea ne-a mai spus ca in aceea vreme angajatii de la STB erau foarte respectati si aveau un anumit statut in societate. “Bunicul lucra numai in camasa alba, cravata si era mereu aranjat. El era indragostit de masini, de tehnica, pasiune care mi-a dat-o si mie”, ne-a mai spus seful depoului Alexandria.
Tot el a mai adaugat ca bunicul sau nu suporta sa vada o pata de murdarie pa masina sa. “El avea o vorba: cand conduci ceva, trebuie sa o mangai, indiferent ca e tractor, camion sau masina mica”, ne mai povestit RATB-istul. Valentin Culea duce acum mai departe pasiunea bunicului sau pentru RATB, el fiind angajat aici inca din 1985.
CITESTE SI:
Dumitru Jecu i-a mai povestit nepotului sau ca pana a venit Razboiul Mondial a fost frumos la STB, chiar daca in aceea vreme criza lovea din plin Capitala aici nu se simtea. (Sursa foto bucuresti.itbox.ro)(Alex Saulea)