Dacia Renault va moderniza liniile de productie ale uzinei de la Mioveni pentru fabricarea motoarelor Euro 6.
Vorbim despre doua proiecte de investitii care au o valoare cumulata de 38 milioane euro, iar finantarea nerambursabila este de peste 62 milioane lei (13,7 milioane euro).
“Proiectul ne va ajuta cu investitii intr-un centru de prototipuri vehicule si in bancuri de testare motoare Euro 6. Vor fi realizate si bancuri de testari pentru motoare EURO 6. Mai mult decat atat, acest proiect ne va permite sa consolidam competitivitatea uzinei de la Mioveni prin investitii in matrite, dar dincolo de investitiile pe care noi le vom face, suntem bucurosi ca exista si alti parteneri in acest pol de competitivitate, astfel ca proiectul va fi un fel de embrion pentru Arges si pentru Dambovita, un embrion care va face sa se dezvolte toti partenerii din proiect, atat partenerii publici, cum ar fi autoritatile locale, dar si institutiile de cercetare si dezvoltare, cum ar fi universitatile”, a declarat directorul general Nicolas Maure.
Masinile produse dupa 1 septembrie 2014 trebuie sa fie dotate cu motoare Euro 6, potrivit reglementarilor europene care vizeaza reducerea poluarii. Masinile echipate cu o astfel de motorizare sunt scutite de la plata timbrului de mediu.
Cum se relanseaza piata auto din Romania
Piata auto romaneasca a inregistrat o scadere abrupta, fiind de 4 ori mai mica decat in 2007. Seful Dacia are in plan relansarea pietei auto cu ajutorul tichetelor REMAT.
“Speram ca pana la sfarsitul lunii martie sa avem tichetele REMAT pentru 2014 (pentru programul Rabla – n.r.). Pentru 2015 sunt mai multe aspecte de luat in considerare si le vom discuta in cadrul APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile)”, a spus oficialul Dacia.
Conform Administratiei Fondului pentru Mediu /AFM/, romanii au cumparat, pana in prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul Programului ‘Rabla 2013’, iar circa 19.900 de masini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.
D.C.