Tragedia de luni seara, in care Adrian Iovan si-a pierdut viata in urma accidentului aviatic din Muntii Apuseni, putea fi evitata. Pensionat in urma cu mai multi ani, fostul sot al Romanitei s-a reapucat de pilotat din cauza problemelor financiare.
Adrian Iovan s-a plans in dese randuri ca nu ii ajunge pensia. Dupa mai bine de 16.000 de ore de zbor, nu primea mai nimic. In 2010, odata cu recalcularea pensiilor, suma de bani pe care o primea lunar de la stat a scazut drastic: la de 15.000 de lei, cat avea initial, la doar 1.900 de lei.
Si asta nu ar fi nimic, doar ca marea majoritate din aceasta suma se ducea pe pensia alimentara a lui Albert – fiul de sapte ani rezultat din casnicia cu Romanita Iovan – si pe ratele la banca.
Urmarea? Adrian Iovan s-a vazut nevoit sa se reintoarca la pilotat, angajandu-se la Scoala Superioara de Aviatie Civila, decizie care avea sa se demonstreze, intr-un final, fatala.
___________________________________________________
CITITI SI:
Ultima postare pe Facebook a lui Adrian Iovan! Vezi ce a scris pilotul cu 24 de ore inainte sa moara
___________________________________________________
„Nu-mi ajungea pensia si a trebuit sa ma angajez. Zbor la Scoala Superioara de Aviatie Civila, unde sunt instructor-sef de zbor. In 2010 mi-au taiat 85% din pensie si pentru că nu îmi mai ajungeau banii, a trebuit sa ma angajez„, isi striga Adrian Iovan disperarea in vara anului trecut, intr-un interviu acordat ziarului RING.
16.000 de ore de zbor in 38 de ani!
Adrian Iovan avea 55 de ani si o cariera de 38 de ani de pilot la doua dintre cele mai mari companii aviatice din tara noastra, Tarom si Blue Air. In total, avea peste 16.000 de ore de zbor. Dupa pensionare, el le preda studentilor din anii terminali ai Scolii de Piloti si pilota avioane de mici dimensiuni.
J.D