Google intra in afaceri cu credite, odata cu lansarea, luni, a unui program in Marea Britanie pentru finantarea achizitiilor de publicitate online oferita de grup.
Masura marcheaza deschiderea unui nou front in lupta dintre marile companii active pe internet, aceastea incercand sa-si foloseasca activele ca avantaj competitiv. Amazon a anuntat, saptamana trecuta, ca a inceput sa furnizeze imprumuturi retailerilor independenti care vand produse ale companiei.
Decizia Google de a emite carti de credit, disponibile in Statele Unite in cateva saptamani si mai tarziu in alte tari, semnaleaza prima incercare a grupului de a folosi rezervele uriase de lichiditate pentru a-si sustine operatiunile cheie de cautare pe internet prin subventionarea liniilor de credit cu dobanzi reduse.
Google va oferi clientilor credit intre 200 de dolari si 100.000 de dolari pe luna pentru a plati folosirea Adwords, serviciu prin care sunt plasate mesaje langa rezultatele cautarilor online. Incasarile din Adwords au constituit cea mai mare parte a veniturilor de 37 de miliarde de dolari din publicitate raportate de Google anul trecut.
Google a anuntat ca a stabilit dobanzile initiale considerabil sub cele ale cartilor de credit disponibile pe piata pentru afaceri mici si mijlocii. In Statele Unite, dobanda va fi de 8,99%, iar in Marea Britanie de 11,9%.