Satui de “amazoanele” care apar prin mai toate revistele, doi cercetatori americani de la Dartmouth College (New Hampshire) au decis sa-si uneasca fortele intelectuale si sa le arate oamenilor cat de “lucrate” sunt toate aceste frumuseti.
Hany Farid si Eric Kee au analizat 468 de seturi de fotografii, compuse din imaginea originala si cea retusata. Pe urma, au facut o descriere matematica a modificarilor care le-au fost facute pozelor originalele sI au creat un program de calculator, cu ajutorul caruia au putut arata diferentele dintre cele doua versiuni – diferente care nu sunt deloc mici. O fotografie cu Angelina Jolie, de exemplu, a fost retusata in Photoshop, pentru ca tenul artistei sa fie perfect, iar albul ochilor sa fie sI mai alb. Un alt exemplu este George Clooney, caruia i-au fost sterse ridurile, iar Kim Kardashian a fost subtiata sI a scapat sI de vergeturile de pe picioare.
O schimbare foarte mare a fost identificata intr-o poza a actritei Kim Cattrall, din serialul „Sex and the City”, care a fost intinerita cu cel putin zece ani. Cand persoanele care apar in revista nu sunt atat de cunoscute precum Angelina Jolie, editorii foto isi permit sa-si exerseze talentele pe imaginile cu ele si sa le faca alte persoane de-a dreptul. „Afisele publicitare si revistele sunt pline de fotomodele ireal de slabe, cu picioare nesfarsite si ten fara cusur. Astfel de imagini complet nerealiste, care devin model de referinta pentru ceilalti, sunt unul dintre factorii aparitiei bolilor de alimentatie si a insatisfactiei imaginii de sine la femei, barbati si chiar si copii”, a explicat unul dintre cercetatori. Vara aceasta, Asociatia Americana a Medicilor a cerut impunerea unor standarde de retusare a imaginilor, explicand ca „trebuie sa incetam sa mai expunem copiii si adolescentii vulnerabili la reclame in care apar modele cu trupuri care nu pot fi obtinute fara softuri de editare”.