Bate vantul prin buzunarele romanilor, dar ei isi cumpara tot mai multe electronice, electrocasnice si telefoane mobile. Psihologii spun ca acest comportament este motivat de frica, de nelinistea fata de ce le va aduce ziua de maine.
Un studiu efectuat de Asociatia ECOTIC a scos la iveala faptul ca, in acest an, in plina criza, romanii au cumparat mai multe celulare, televizoare si computere decat in 2008, an in care nimeni nu-si imagina ca va fi lovit de criza. Astfel, peste 99% din cei care au raspuns la chestionarul ECOTIC au spus ca si-au cumparat telefoane mobile (fata de 93%, in 2008) si peste 91% (fata de 84,8%, in 2008) si-au achizitionat computere sau laptopuri noi. Psihologul Hannibal Dumitrascu este de parere ca acest comportament se poate explica prin frica. „Teama de a fi singur si de a nu-ti putea rezolva problema pe care o ai te impinge la comunicare. Achizitionarea de telefoane mobile de catre romani e un indicator cat se poate de viu pentru starea lor de spirit. Telefonul mobil are o utilitate imediata foarte importanta”, a precizat recent psihologul, in cadrul unei emisiuni televizate. De asemenea, peste 73% dintre subiectii studiului sustin ca si-au cumparat cuptoare cu microunde (fata de 61%, in 2008), iar aproape 59% au aparate de epilat noi (fata de 48%, in 2008). „Populatia Romaniei tinde sa se identifice cu clasa de mijloc din UE”, a explicat Hannibal Dumitrascu cresterea vanzarii acestor articole. „Achizitionarea de telefoane mobile de catre romani e un indicator cat se poate de viu pentru starea lor de spirit” psiholog Hannibal Dumitrascu