Consumul de bere din Romania a scazut cu 11% in primul semestru al acestui an, fata de perioada similara a anului trecut, intregul sector al berii inregistrand un volum de vanzari de circa opt milioane hectolitri, potrivit asociatiei "Berarii Romaniei".
Membrii asociatiei (Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries), au vandut 7,4 milioane de hectolitri de bere in prima jumatate a anului 2010, ceea ce inseamna o scadere de 11% fata de primul semestru al lui 2009, cand volumul vanzarilor era de 8,3 milioane de hectolitri.
Potrivit sursei citate, criza economica generala a afectat si piata berii din Romania si a determinat schimbari ale obiceiurilor de consum ale romanilor, o parte dintre acestia iesind mai putin in oras, alegand varianta consumului acasa, conform Medafax.
„Romanii au continuat si in acest an sa aiba un comportament de consum conservator, perspectiva adancirii recesiunii economice punand si mai multa presiune pe bugetele personale”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, presedintele asociatiei „Berarii Romaniei”.
Piata berii din Romania a scazut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele inregistrate in 2006, adica la un volum de 17,6 milioane hectolitri.