Valul de gripa a lovit lumea intreaga, insa sistemul deficitar al unitatilor sanitare din Romania loveste pacientii, cu ignoranta. Afla ce drepturi ai ca pacient pentru a evita problemele. Sandra Ionescu Pacientii au dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate de care societatea dispune, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale. Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic. Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat in cazul in care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta. Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate. Prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament, cu acordul pacientului. Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii. Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat. Pacientul are dreptul la ingrijiri terminale pentru a putea muri in demnitate. Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, in masura posibilitatilor, mediul de ingrijire si tratament va fi creat cat mai aproape de cel familial. Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de catre un medic acreditat din afara spitalului.
La Comisia de Disciplina din cadrul Directiei Judetene de Sanatate Publica (DJSP), daca cel acuzat este medicul de familie; La Comisia de Disciplina din cadrul DJSP sau Casei Judetene de Asigurari de Sanatate, in cazul doctorului de pe salvare sau a doctorului din ambulatoriu; La Comisia de Etica a Spitalului si Comisiei DJSP, daca este vorba de medicul specialist din spital; La Ordinul Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania, tel: 021/224.00.55, atunci cand drepturile tale au fost incalcate de asistenta sau de moasa.