AS. Daniel Onoriu a castigat Campionatul National de Coasta la bordul unui bolid Mitsubishi Evo 5 modificat personal de pilot Andrei Trifan Campionul National de Coasta la clasa, la grupa si la general in 2009 a acordat un interviu pentru Cancan despre pasiunea sa pentru motorsport, despre momentele cheie ale carierei si despre planurile lui. Rep: Cum e sa fii campion? D.O.: E o senzatie unica, pe care nu ti-o poti imagina pana cand nu o traiesti. – Cum ai ajuns in lumea sporturilor cu motor? – Pai, aveam vreo 12 ani cand m-am apucat de carting la Palatul Copiilor si de atunci am tot avansat. Daca ai muri in accident rutier, nu ai simti nimic – In 2006 ai avut un grav accident de motocicleta, care te-a obligat sa treci la raliul de masini. – A fost cel mai greu moment al vietii mele. Am avut corpul distrus. Am stat noua zile in coma, dar in timp m-am refacut complet. Nu imi aduc aminte nimic din momentul impactului, dar acum stiu ca daca ai muri intr-un astfel de accident nu ai simti nimic. – Poate viteza sa ucida? -Daca este folosita unde nu trebuie, da! Eu mai merg tare acum doar la competitii. Acest sport te educa si este un loc de eliberare a adrenalinei, in siguranta, pentru toti tinerii. – Cum ai decis sa revii in concursuri? – Imediat dupa accidentul acela mi-am vandut toate masinile si motocicletele sport si mi-am luat un autoturism pe motorina! Apoi, intr-o zi, am vazut filmul Rocky 6 si mi-am spus ca si eu pot reveni. Cum a zis si el: Desi corpul nu ma mai ajuta, sufletul a ramas de luptator. Am cumparat prima masina de curse pe care am gasit-o scoasa la vanzare, pentru ca pe motociclete nu cred ca voi mai concura vreodata. – De ce nu fac romanii performanta si in strainatate? – Diferenta intre noi si pilotii de afara este facuta de bani. Logistica pentru deplasari si antrenamente este foarte scumpa. Daca un roman si-ar permite 20 de ore de antrenament, un strain isi permite 200! Ca valoare si talent decalajul nu e atat de mare. Eu am facut o data teste pentru o super-echipa din Germania si dupa doar 20 de ture am ajuns la 8 zecimi de secunda de pilotul lor principal. In traficul bucurestean iti trebuie foarte mult calm – Cum vede un pilot profesionist aglomeratia din traficul bucurestean? – E greu sa stai mult pe loc, dar te obisnuiesti. Eu am o motocicleta pe care merg si cu care ma mai pot strecura. Iti trebuie foarte mult calm, iar eu unul l-am dobandit din raliu. – Ce e mai greu: sa faci afaceri sau sa pilotezi? -Mie nu-mi place sa fac afaceri. Daca as castiga din motorsport suficient cat sa traiesc decent, nici nu le-as face. Banii din imobiliare ma ajuta sa imi intretin pasiunea, care este foarte scumpa.
La ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta, desfasurata la Teliu, Daniel Onoriu a avut un invitat special. Cel care a stat in dreapta campionului a fost moderatorul emisiunii Un Show Pacatos, Dan Capatos. Realizatorul TV s-a declarat incantat de experienta traita si s-a inscris deja la cateva lectii de pilotaj cu Onoriu: E ceva incredibil, e absolut senzational ceea ce simti! Vreau sa ma mai urc intr-o masina de curse, dar la volan, a spus cu zambetul pe buze Capatos.