Aproximativ 20 de poduri si pasaje din Bucuresti sunt degradate, prezinta probleme la structura de rezistenta sau au defecte din constructie. Alexandra Kira Conform unor expertize tehnice realizate de Catedra de Drumuri si Poduri din cadrul Facultatii de Constructii, niciunul dintre acetea nu mai prezinta siguranta. „Defectiunile sunt rezultatul unei intretineri proaste sau inexistente, care a dus la slabirea structurii de rezistenta de-a lungul timpului. Cand s-au facut reparatii nu s-a tinut seama si de degradarile care erau la structura anterioara”, ne-a spus Florian Burtescu, profesor doctor inginer Catedra de Drumuri si Poduri. PERICOL. Pasajul Lujerului are nevoie de reparatii urgente, fiind deteriorat atat in exterior, cat si in interior Pasajul Lujerului a fost la un pas sa se prabuseasca, motiv pentru care autoritatile locale fac o expertiza, iar din toamna spun ca acesta va intra in reabilitare. Primaria Capitalei sustine ca in acest an intentioneaza sa repare si pasajele Baneasa si Muncii, dar si podul Constanta. De reparatii de urgenta ar avea nevoie, insa, si podurile de peste Dambovita, respectiv Izvor, Eroilor sau cel de la Semanatoarea.
Printre cele mai mari greseli ale secolului in materie de constructii poate fi considerat si podul de pe soseaua Pipera-Tunari. In proiectul initial nu s-a prevazut ca stalpii aveau sa fie ridicati peste magistralele de apa, conductele de gaze si retelele electrice. Mai mult, doi dintre stalpii metalici care sustineau liniile de inalta tensiune ale CFR se aflau exact sub traseul viitorului pod. Din aceasta cauza traversele de beton nu au putut fi montate. Podul a fost reproiectat si inca se mai lucreaza la el. Potrivit Primariei sectorului 2, in luna noiembrie lucrarile se vor finaliza.