O curte de Apel federala americana a apreciat ca industria tutunului a indus intentionat in eroare fumatorii, toti marii producatori intelegandu-se intre ei sa eticheteze unele tigari drept „light”, in fond acestea din urma nefiind deloc mai „sanatoase” decat oricare altele. Concret ceea ce faceau producatorii americani era sa marcheteze si sa lanseze adevarate campanii publicitare pentru anumite modele de tigarete care ar fi fost „light” in fond acestea continand acelasi tutun ca toate celelalte tigari. Curtea de Apel a confirmat astfel o decizie a unui tribunal american din 2006 potrivit careia producatorii au mintit intentionat, timp de zece ani in ceea ce priveste efectele nocive ale tigarilor light. Aceasta decizie a instantei americane care a lasat cu gura cascata o multime de oameni din America si nu numai a lansat in acelasi timp un val urias de procese indreptate spre companiile raspunzatoare in care consumatorii ii acuza pe acestia ca au minimizat sau chiar au ignorat riscurile pe care le presupune fumatul. O mare parte din procese s-au soldat deja cu despagubiri de ordinul milioanelor de dolari pe care companiile trebuie sa le plateasca fumatorilor