GRASUNI. Micii clienti sunt de cele mai multe ori primele victime ale fast-food-urilor Mai multe companii producatoare de alimente pentru copii au acceptat sa respecte Codul etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produsele alimentare. Produsele companiilor respective vor fi promovate in anumite conditii, se arata intr-un comunicat de presa remis presei de europarlamentarul liberal Magor Csibi (medalion). Potrivit sursei citate, codul a fost prezentat ieri la Palatul Parlamentului, Romania devenind astfel prima tara europeana care il adopta. Companiile care au acceptat codul si care urmeaza sa-l semneze sunt: Burger King, Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg?s, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods – o companie a Pepsico – si Unilever. Codul prevede angajamentul companiilor semnatare de a nu face publicitate la alimente catre copii sub 12 ani, exceptie facand produsele alimentare care „indeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale”. „Demersul completeaza o serie de initiative ale europarlamentarului Magor Csibi in calitate de vicepresedinte al Comisiei de Mediu si Sanatate Publica din PE, cum ar fi instituirea de noi reguli privind etichetarea alimentelor si interzicerea clonarii animalelor pentru productia de alimente”, se mai arata in comunicatul amintit. (B.I.)