AFACERE. Barna a incercat sa scoata la vanzare si patrimoniul Cailor Ferate in vremea cand era director al Societatii Feroviare de Turism Achizitii. Fostul viceprimar al Bucurestiului a fost acuzat ca, in primul rand, si-a cumparat masina si produse electrocasnice din banii societatii Malina Pana Numele lui Stelica Barna, candidatul PD-L pentru fotoliul de primar al orasului Otopeni, este legat de cateva scandaluri financiare. Cel mai cunoscut dintre acestea este din perioada in care Barna a devenit, peste noapte, director la Intreprinderea bucuresteana Aversa, venit direct din Primaria Capitalei, pastorita de democratul Videanu. Fost PSD-ist, Stelica Barna intrase de putina vreme in gratiile PD-ului, mai exact de cand, de pe pozitia de consilier (al PSD, fireste), a votat pentru proiectul Pasajului Basarab, propus de fostul primar Traian Basescu. Au urmat schimbul de partide si recompensa: numirea in functia de director general la Aversa. Doar ca, la numai cateva luni dupa numire, s-a declansat scandalul. Potrivit AVAS, directorul societatii Aversa, Stelica Constantin Barna, s-a facut vinovat de 11 deficiente manageriale, cuprinse in raportul de control, intre care achizitia unor bunuri sub forma mascata a „custodiei” de marfuri, angajarea unor plati cu scadente viitoare in conditiile in care exista riscul ca biletele la ordin si filele CEC sa ramana fara acoperire, iar societatea sa ajunga la Centrala Incidentelor de Plati. Desi societatea avea grave probleme financiare, directorul Stelica Barna a aprobat efectuarea unor plati catre furnizori pentru unele produse ale caror preturi de achizitie au fost mai mari decat cele practicate pe piata, precum si efectuarea unor plati pentru produse care nu erau de stricta necesitate – autoturism de lux, telefoane mobile si aparate electrocasnice pe care le folosea in interes personal. Demis astfel de la conducerea societatii bucurestene producatoare de pompe, Aversa SA, dupa ce o adusese in pragul falimentului, fostul viceprimar al Capitalei, Stelica Barna, de profesie ospatar, a ajuns director general al Societatii Feroviare de Turism. Sub conducerea lui, un nou scandal s-a declansat: incercarea de vanzare a patrimoniului Cailor Ferate. Asupra acestui subiect, vom reveni in una dintre editiile noaste viitoare.