Culise. Haosul din Capitala, generat de lucrarile de asa-zisa reabilitare care, insa, nu se mai termina, are un dedesubt politico-electoral foarte precis: Videanu si echipa sa pregatesc un megaspectacol de sunet si lumina pentru apropiata campanie electorala Bogdan Tiberiu Iacob In toamna anului trecut, Videanu isi facuse un obicei din a anunta tot felul de termene pana la care mari lucrari de reabilitare a unor artere ar urma sa fie terminate. Nici vorba, insa, de asa ceva. In special sectorul 2, grav afectat de aceste lucrari si care detine artere vitale pentru circulatia din Bucuresti, era programat sa scape de cosmar cel tarziu pe 15 decembrie 2007. Suntem in martie 2008, iar lucrarile nici macar nu au fost reluate, desi s-a incalzit de mult, darmite sa fie terminate. Zilele trecute, primarul Neculai Ontanu a criticat aspru intarzierea lucrarilor si a estimat ca nebunia va dura cel putin doua luni de aici incolo. El a dat vina pe cele doua societati executante ale lucrarilor, Max Boegl-Swietelsky si Eurovia, pentru intarzieri, si a amenintat cu sanctiuni. Problema e ca firmele in cauza nu se sperie de cele 6-7 mii de euro, cat ar insemna amenzile, atat timp cat lucrarile sunt coordonate nu atat tehnic, cat politic. Concret, potrivit unor surse din PD-L, la nivelul formatiunii lui Basescu, Videanu, Boc, Murgeanu & comp. s-a stabilit, inca de la inceputul anului, un plan cu bataie lunga. Mai exact, lucrarile vor fi taraganate suficient pentru ca finalizarea lor sa aiba loc putin inaintea si chiar in timpul campaniei electorale pentru alegerile locale. Astfel, indiferent care vor fi candidatii PDL la primariile din Bucuresti, alegatorii vor fi „regalati” din zori pana in seara cu imagini ale lui Videanu, Murgeanu si ale altor edili portocalii inaugurand tot felul de obiective finalizate, ca dovada a seriozitatii si competentei lor. Strategia a fost stabilita in colaborare cu o serie de consilieri ai partidului, care au explicat ca realizarile administratiei democrat-liberale trebuie speculate electoral la momentul potrivit si nu mai devreme, pentru ca efectul scontat se dilueaza rapid. Exista, desigur, si unele „mici” neajunsuri: asteptand finalizarea reabilitarii, o serie de artere precum Stefan cel Mare, deja reasfaltate, s-au pomenit cu noi si uriase gauri in asfalt, care fac zob masinile bucurestenilor. Dar, la urma-urmei, ce razboi e ala fara „pagube colaterale”?