Dezamagire. Comerciantii spun ca vanzarile au fost foarte slabe in acest sezon, iar „marfa” nevanduta va fi „reciclata” si scoasa pe piata in primavara viitoare Alexandra Ariciu Desi 1 Martie a trecut, vanzatorii de martisoare inca nu au renuntat la afacerea de sezon care le intregeste veniturile anual si asteapta Ziua Femeii, ca sa incheie sezonul de primavara. Cu totii au avut, insa, o mare deziluzie pentru acest an: vremea schimbatoare si faptul ca prima zi de primavara s-a sarbatorit sambata a facut ca profitul sa nu fie atat de mare cum se asteptau. Ei au pierdut din clientii fideli, cum ar fi elevii, care nu au mai fost nevoiti sa cumpere martisoare pentru invatatoare si profesoare. Comerciantii spun ca anul acesta s-a impus o noua moda in comertul de martisoare. „Nu au mai mers martisoarele clasice, s-au vandut bijuteriile sub forma de martisoare. Eu am vandut doar 20% din marfa”, ne-a declarat Carmen Georgescu, una dintre vanzatoare. Gheorghe Dragu are 83 de ani si este un veteran in ceea ce inseamna „afacerea cu martisoare”. Batranul ne-a povestit ca in aceasta primavara vanzarile au fost categoric mult mai slabe decat in anii trecuti. El a ramas cu aproape 70% din „marfa”. Martisoarele pe care nu a reusit sa le vanda acum vor fi si anul viitor pe taraba sa, dar la un pret mai mic. „Ce daca am ramas cu ele. La anul, le voi da la un pret mai mic, sa fiu sigur ca le vand primele, ca altfel se demodeaza”, ne-a marturisit barbatul. Desi s-a straduit sa creeze modele cat mai atragatoare, nici Elena Mihai, o alta vanzatoare, nu a avut mai mult noroc. „Voi reconditiona martisoarele care nu s-au vandut pentru anul care vine. Nu-mi permit sa am pierderi.” Chiar daca, de la an la an, imaginatia producatorilor imbina cele mai comune materiale in modele cat mai inedite, vanzatorii ne-au spus ca si in acest sezon cumparatorii au preferat tot cosarii, ghioceii si trifoii.