SUPARATA. Camelia Voiculescu, patronul Intact, a decis sa transeze lucrurile in justitie Senzational. Antena 1 a depus plangere la Parchet contra firmei TNS-AGB International pentru nereguli in masurarea audientelor TV Bogdan Tiberiu Iacob Situatie incredibila in peisajul media autohton: Antena 1 a depus, zilele trecute, somatie catre TNS-AGB International si, in acelasi timp, plangere penala la Parchet, din cauza neregulilor semnalate in masurarea audientelor. Pe ultima suta de metri inainte de „predarea stafetei” de catre AGB Data Research catre GFK – din ianuarie, GFK este societatea autorizata sa realizeze masuratorile de audienta -, Antena 1 a sesizat elemente care tin de o evolutie nefireasca a valorilor de audienta TV, respectiv ca obiceiurile de consum ale consumatorilor sunt date peste cap, afinitatile de pe acelasi program se modifica de la o zi la alta, fara un motiv rezonabil, iar sezonalitatea se respecta doar pentru anumite posturi. Cazul flagrant la care se refera Antena 1 in plangerea penala este trendul absolut inexplicabil care se manifesta pe principalul jurnal de stiri al Antenei 1, cel de la ora 19.00.
In plangerea penala se arata ca „Este de notorietate faptul ca, in lunile de vara, consumul TV scade, pentru ca, in prima jumatate a lunii septembrie, sa se remarce o „revigorare” a cotelor de audienta. Majoritatea programelor TV se supun acestei reguli si in aceasta categorie intra si jurnalele de stiri care deschid intervalul de prim-time. Spre deosebire, insa, de anii anteriori (vezi grafice de audienta), anul 2007 nu se mai inscrie in nicio regula, daca dam crezare masuratorilor realizate de TNS-AGB International. Nivelul de audienta al acestui program de stiri a ramas, de sase saptamani, constant. Desi este imposibil de explicat de catre orice specialist media acest fenomen, audienta „Observatorului” a „intepenit” la acelasi nivel din vara, timp in care, la alte posturi, ratingurile se comporta conform tiparelor din anii precedenti. Anomalia consta si in discrepanta intre ciudatul trend al audientei acestor stiri versus modificarile semnificative de ambalaj, continut si maniera de prezentare care au avut loc la inceputul lunii septembrie. De altfel, schimbarile „Observatorului” au fost evaluate pozitiv de public (atat cel fidel Antenei 1, cat si cel ocazional care consuma stiri nu pentru brandul care le difuzeaza, ci pentru informatia in sine) in focus – grupurile realizate recent la comanda Antenei 1, de institute specializate”.
Surse de pe piata media afirma ca nemultumiri similare trustului lui Voiculescu exista si in alte companii media, astfel ca scandalul ar putea lua amploare. Intre acestea se numara PRO TV, care ar fi inregistrat pagube importante din cauza ca TNS- AGB a uitat, la un moment dat, de schimbarea orei oficiale de primavara, lucru care a dus la prezentarea eronata a unui rating dezastruos pentru un important meci de fotbal, dar si Realitatea TV, care nu intelege cum e posibil ca pe anumite tronsoane orare sa aiba rating zero.