ANCHETA. Autoritatile cauta inca raspunsuri pentru cauzele care au condus la tragedia de la Sanpetru EXPERIENTA. Silviu Prigoana si fiul sau, Honorius, au adunat zeci de ore de zbor cu „avionul mortii” Destin. Fiul lui Silviu Prigoana pilotase aeronava cu doar zece zile inaintea tragediei Eduard Neagu Doua persoane au murit, ieri-dimineata, dupa ce un avion de mici dimensiuni s-a prabusit in localitatea brasoveana Sanpetru. Aeronava, YR 5060 Sportstar de doua locuri, cu 700 de ore de zbor, apartinea firmei „Aerosal”, detinuta de Silviu Prigoana. Contactat telefonic, Honorius Prigoana ne-a declarat ca obisnuia sa zboare des cu aeronava care s-a prabusit. „Si eu, si tatal meu am facut scoala de pilotaj pe acest aparat, iar in urma cu aproape zece zile chiar am zburat cu avionul mai bine de sapte ore”, ne-a declarat Honorius. Aparatul a ajuns la clubul aeronautic in baza unui protocol incheiat cu societatea „Aerosal”. Aeronava s-a ridicat de la sol in jurul orei opt si, potrivit martorilor, a avut probleme inca de la decolare. Reprezentantii Aeroclubului „Iosif Filimon” spun ca pilotul, Ioan Vancea, de 55 de ani, si elevul Sebastian Petri, de 35 de ani, au plecat intr-un tur de pista, un tur de plimbare, nefiind vorba de o ora de antrenament. Vestea tragediei i-a surprins pe cei care il cunosteau pe Ioan Vancea, considerat drept unul dintre cei mai buni piloti ai aeroclubului. Colegii sai spun ca acesta era sanatos, aparatul era in bune conditii tehnice, iar starea vremii una favorabila efectuarii unui zbor si, drept urmare, nu-si explica ce s-a putut intampla. Comandorul Vancea mai avea cateva zile pana la pensionare, iar elevul sau, Sebastian Petri, urma sa-si ia brevetul de pilot. La locul tragediei s-au deplasat echipaje ale pompierilor, jandarmeriei si politiei. Din primele cercetari, se pare ca tragedia a avut loc din cauza unei defectiuni tehnice. Alaturi de procurori, o comisie din cadrul Ministerului Transporturilor s-a deplasat la Sanpetru pentru cercetarea cauzelor accidentului aviatic.