București, 12 decembrie 2019 – 500.000 de mucuri de țigară au fost colectate în primele 2 luni de la debutul programului pilot al campaniei ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT, demarat de British American Tobacco în parteneriat cu Primăria Sectorului 3 al Capitalei și Green Academy. În premieră în România, mucurile de țigară colectate selectiv din coșurile stradale special create în acest sens au fost valorificate energetic.
Campania demarată de BAT alături de Primăria Sectorului 3 și de Green Academy are rolul de a deveni un reper pentru demersuri similare în alte zone ale Bucureștiului și în alte orașe, dar și în privința conștientizării la nivel individual a impactului pe care alegerile noastre le au asupra mediului și a comunității în care trăim.
“Economia circulară nu este un concept abstract, îndepărtat de prioritățile ce trebuie să existe într-o comunitate modernă și responsabilă, ci o temă reală, de actualitate. Iar valorificarea ingenioasă a anumitor tipuri de deșeuri este o soluție optimă pentru comunitățile ce își doresc să producă o cantitate cât mai mică de gunoi care să ajungă la groapă. Scrumierele moderne amplasate în Sectorul 3 aduc un dublu avantaj: asigură păstrarea curățeniei și colectarea separată a mucurilor de țigarete ce se valorifică energetic de către fabricile de ciment”, a declarat Robert Negoiță, Primarul Sectorului 3.
Mucurile de țigară sunt colectate selectiv, stocate în containere de plastic și transportate la stația de sortare de unde sunt transmise împreună cu alte deșeuri valorificabile energetic către fabricile de ciment, în vederea valorificării prin incinerare cu recuperare energetică.
„Sunt 500.000 de chiștoace care nu au ajuns pe stradă, ci au fost folosite ca sursă de energie. Le mulțumim fumătorilor care au ales să arunce chiștoacele în scrumierele special amplasate, aducând astfel un serviciu mediului și comunității”, a menționat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, British American Tobacco Aria Europa Centrală și de Sud.
La începutul lunii octombrie, British American Tobacco, liderul pieței de tutun din România, a lansat campania ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT prin care fumătorii sunt invitați să-și arunce chiștoacele în scrumiere de exterior speciale și astfel să voteze pentru lucruri inedite ca „pizza sau hamburger?”, „trezit de dimineață sau culcat târziu în noapte?”, „ochelari de soare sau ochelari de ski?”. Scrumierele au fost amplasate în puncte cu circulație intensă din Sectorul 3, urmând ca în viitor campania să fie dezvoltată și în alte zone din București și din țară.
– British American Tobacco este lider de piață cu peste 53% din piața tutunului din România
– BAT a lansat în România în 2018 dispozitivul glo, cel mai inovator produs al companiei care încălzește, nu arde tutunul, oferind astfel o consumatorilor adulți o alternativă cu potențial de risc redus la fumat
– Neostiks, consumabilele din tutun pentru glo, sunt produse în fabrica BAT de la Ploiești. Fabrica de la Ploiești este de asemenea singurul furnizor de Neostiks pentru restul Uniunii Europene.