Chilipir. Un loc de parcare, numai 5 euro. Gratarul e cel mai scump: 18 „euroi” Cristi Petre Complexul sportiv de la Porte D?Auteuil va fi centrul universului pentru fanii tenisului, pana pe 10 iunie. Aici se joaca, de 79 de ani incoace, cel mai de seama spectacol parizian, Roland Garros. Odiseea a inceput in 1891, atunci cand „Tournoi de Roland Garros” nu era decat o competitie nationala. In 1925, Parisul isi deschidea portile si pentru jucatorii de alte nationalitati. Roland Garros pasea intr-o era a cosmopolitismului si achizitiona titulatura de „Internationalele Frantei”. Ajuns acum la cea de-a 76-a editie, Roland Garros este una dintre cele mai vizitate si vizionate competitii sportive din lume. Premiile in bani vor fi egale, pe cele doua tablouri de concurs, al fetelor si al baietilor, pentru al doilea an la rand. Castigatorii se vor intoarce acasa cu un milion de euro, bani cu care poti sa te retragi lejer la pensie, undeva pe o insulita in Caraibe.
Nici spectatorii nu au fost uitati. Oferta de bilete este generoasa, la preturi accesibile pentru francezul de rand. Un bilet pentru o zi de concurs costa intre 13 si 59 euro, in functie de faza competitiei. Cele mai ieftine spatii de parcare le gasesti la „Saint-Cloud lawn”, cinci euro pe zi, in timp ce un loc de parcare in „Point du Jour” poate ajunge la 25 de euro pe zi. Daca iti e foame, poti sa infuleci un sandvis cu ciabatta si carnati in „Le Passing”, pentru numai trei euro. „La Terasse” si „Gradinile Roland Garros” sunt locatiile pentru „rafinati”. Aici, un gratar cu salata mediteraneana face 18 euro, un chilipir daca e sa ne gandim la preturile „piperate” din Paris. Se merge, insa, pe principiul ca banii investiti se intorc inapoi, si inca inzecit. Demarat ca un proiect national, Roland Garros a ajuns un veritabil „business” pentru organizatori, care genereaza venituri de zeci de milioane de euro in fiecare an.