Primarul Capiatlei, Sorin Oprescu, si ministrul Mediului, Attila Korodi, au anuntat marti ca in Bucuresti urmeaza sa se construiasca 100 de kilometri de piste speciale pentru biciclisti.
Pentru acest proiect, Guvernul a investit 44, 6 milioane de lei, initiativa fiind luata in cadrul unui program mai amplu pentru protectia mediului inconjurator.
“La fel ca in toate capitalele dezvoltate, Bucurestiul are nevoie sa investeasca pentru reducerea emisiilor de noxe, pentru a descuraja folosirea automobilelor individuale şi pentru a oferi ca alternativa un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia precum si pentru incurajarea folosirii bicicletelor.”, a explicat edilul Capitalei.
Proiectul a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
“Astfel, proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o ‘retea majora de piste de biciclete care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord – Sud si Est – Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie. Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km”, a mai precizat primarul Sorin Oprescu.
„Dupa cum stiti, finantarea pentru acest proiect provine din sumele incasate de statul roman din tranzactionarea certificatelor de gaze cu efect de sera, deci este asadar corect sa redistribuim aceste venituri catre proiecte care vizeaza scaderea emisiilor. (…) Avantajele sunt multiple si sunt evidente: eliberarea marilor bulevarde de masini, imbunatatirea starii de sanatate si aici vorbim nu numai de emisiile de gaze cu efect de sera ci si de noxele care provin din transportul bucurestean, este vorba si de siguranta traficului rutier si siguranta atat a biciclistilor cat si a pietonilor.”, a explicat si ministrul Attila Korodi.
Pistele vor fi construite respectandu-se siguranta participantilor la trafic
Toate noile proiecte de infrastructura, fie ca sunt obiective noi ori reabilitari si modernizari, se fac cu piste de biciclete amplasate in zone cat mai sigure. Cele de pe carosabil vor fi construite numai acolo unde trama stradala este mare si permite acest lucru, spre exemplu Bulevardul Buzesti –Berzei.
Sunt realizate piste si in zone special dedicate, de exemplu Soseaua Pantelimon. Pista este pozitionata intr-o zona separata atat fata de carosabil cat si fata de zona pietonala, dar si in paralel cu trotuarul, in cadrul lucrarilor de modernizare a arterelor de circulatie, cum ar fi cele de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, in afara zonei pietonale.
Au fost demarate lucrari de moderizare pe Calea Victoriei, unde spatiul pietonal este extins, dar se construiesc si piste de biciclete, atat pe carosabil, cat si pe trotuar, in functie de cum permite trama stradala.
“Avand in vedere necesitatea unui consens asupra solutiilor tehnice de realizare a pistelor de biciclete, am dispus ca Executivul Primariei sa dezbata cu ONG-urile, cu asociatiile reprezentative, inclusiv cu mediul universitar, toate detaliile tehnice ale proiectului, privind amplasarea, dimensiunea si modul de semnalizare a acestor piste. Fac mentiunea ca Grupul de Lucru pe Mobilitate exista de 1 an si 5 luni, iar reprezentantii organizatiilor de profil participa permanent la discutii pentru dezvoltarea unei infrastructuri coerente si sigure pentru biciclisti, iar dezvoltarea unei axe Nord-Sud, Est-Vest a rezultat in urma acestor intalniri”, a mai precizat primarul Sorin Oprescu.
R.O.