Salariul minim 2021 a fost majorat din luna ianuarie. Ce sumă apare în Monitorul Oficial
Guvernul a publicat, pe 13 ianuarie, în Monitorul Oficial Hotărârea de guvern nr. 4/2021, pentru majorarea salariului minim pe economie în acest an.
Astfel, salariul minim brut pe anul 2021 s-a stabilit la 2.300 de lei, în creștere de la 2.230 de lei cât era în 2020. La un salariu minim de 2300 de lei brut, angajatul urmează să primească un salariu net (în mână) de 1386 lei, iar angajatorul să suporte un cost salarial total de 2352 lei (salariul complet), în anul 2021.
Conform datelor Ministerului Muncii, pentru suma de 2.300 lei brut s-a luat în considerare rata inflației de 2,2% și 0,8% creșterea reală a productivității muncii pe persoană pentru anul 2020.
Citește și: Cum se calculează salariul net! A fost majorat salariul minim brut pe economie la începutul lui 2021
În România, 1,4 milioane persoane primesc salariul minim.
Deducerile personale
Trebuie precizat faptul că salariații care au persoane în întreținere și venituri salariale brute mai mici de 3.600 de lei pot beneficia de o deducere personală, potrivit legislației fiscale, în cuantum variabil, care să ducă la plata unor dări mai mici la stat și, într-un final, la un salariu net lunar puțin mai mare.
Deducerea se acordă lunar și nu este suportată de angajator. Concret, salariații care au un venit lunar brut de până la 1.950 de lei inclusiv pot beneficia de o deducere personală de la 510 până la 1.310 lei, în funcție de câte persoane are în întreținere acel salariat, relatează publicația capital.ro. Cuantumul deducerii diferă în funcție de persoanele aflate în întreținere, precum și de nivelul exact al venitului.
Salariul minim pe economie – procedura în REVISAL
Conform HG 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, angajatorii au obligația să transmită informațiile privind noile salarii pentru angajați în REVISAL, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data producerii modificării.
Datele în registru se completează şi se transmit online pe portalul Inspecţiei Muncii.
La încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, precum şi un extras din registru, scrie site-ul startupcafe.