HOTARARE. In redactia ziarului CANCAN, Daniel Onoriu si-a povestit viata VICTORIE. Stropit cu sampanie pe podium Mai 2006. In coma, dupa un accident de motocicleta Mai 2007. Locul I la raliu Octavian Topa Daniel Onoriu a implinit 29 de ani la inceputul lunii trecute. Impatimitii curselor il cunosc ca pe unul dintre cei mai talentati piloti de raliuri din Romania. A inceput la karting, a continuat in cursele Moto si putea ajunge pe podiumul competitiei interne. Altii, mai stiu ca Daniel este nepotul cantaretei Gabi Lunca si al celebrului acordeonist Ion Onoriu. Putini stiu ca intr-o seara, la sfarsitul lunii aprilie, in 2006, Daniel se grabea spre casa, pentru a vedea meciul dintre Steaua si Sevilla. Conducea o motocicleta si avea viteza destul de mare. Pe un bulevard din centrul Capitalei, o masina i-a taiat calea si nu a mai avut timp sa franeze. A lovit-o in plin, cu peste 140 de km la ora si a rupt-o in doua. A ajuns la spital, unde a stat noua zile in coma profunda, inconjurat de familie si prieteni. Medicii au facut minuni. „Pe doctorul Nicolau, de la Spitalul de Urgenta, il consider ingerul meu. M-a salvat de la moarte”, spune oricand si oricui, Daniel Onoriu. In luna septembrie a aceluiasi an era complet restabilit si si-a cumparat o masina Mitsubishi EVO 5. „Nu mai puteam alerga pe motocicleta, dar cursele sunt viata mea, nu le puteam parasi”, recunoaste tanarul pilot. Asa a inceput cariera in raliuri a lui Daniel Onoriu.
A urmat cursurile scolii de pilotaj a multiplului campion national Constantin Aur. „Intre atatia mecanici perversi sau piloti egoisti, Titi Aur este un mare campion si un mare om. Ii voi multumi toata viata mea pentru felul in care m-a incurajat si m-a pregatit pentru aceasta cariera”, declara Onoriu. Prima sa masina, un EVO 5, era din 1998 si a costat doar 27.000 de euro. „Prepararea” ei pentru concurs l-a costat 40.000 platiti la o firma, Autotehnica. Anul trecut, la raliul Hunedoarei a cedat dupa doar trei kilometri! La Brasov i s-a crapat cutia de viteze dupa un kilometru pentru ca a fost montata gresit. A schimbat apoi motorul, dar nu a mai apelat la Autotehnica, ci la varul unui alt pilot, Eduard Stan, care i-a facut in sfarsit o treaba buna. Anul acesta a castigat primul loc la Campulung Muscel si a venit pe locul al treilea in raliul de la Baia Mare. Cheltuielile au crescut pentru ca i-a trebuit o duba de transport, o alta masina, pentru antrenament, cauciucuri, roti, platforma de transport. In total, vreo 200.000 de euro scosi din buzunarul propriu.
Familia nu l-a sprijinit deloc in aceasta pasiune, povesteste Daniel. „Tatal meu ar fi dorit ca eu sa studiez muzica, sa ajung poate la Conservator, dar n-a fost sa fie asa. Cursele sunt tot ceea ce stiu sa fac mai bine, dar familia mea nu m-a inteles. Eu am facut totul impotriva familiei, dar nu regret nimic din ceea ce s-a intamplat, nici macar ca am ajuns o persoana cu handicap pentru a-mi implini visul” (n.r. – dupa accident i-a fost scoasa splina, iar bratul stang nu mai are aceeasi mobilitate la articulatii).
Constantin Aur spune despre Daniel Onoriu ca este foarte talentat si ca poate ajunge departe. „Pustiul” este, insa, modest. Vrea sa creasca valoric, sa conteze in clasamentul general si pentru aceasta si-a schimbat masina. A comandat in Germania un bolid performant si a cheltuit pe masura. Nu are sponsori pentru ca trebuie sa adune mai intai titluri, pentru a putea spera apoi la ajutorul altuia. Nu vrea sa spuna ce masina si-a cumparat, dar stim ca a costat peste 130.000 de euro. Vrea sa fie o surpriza pentru suporterii sai, cu care tine legatura prin site-ul de pe Internet.
Lui Daniel Onoriu ii place fotbalul, dar nu intelege, la fel ca si alti sportivi din alte domenii, de ce acesta ocupa o cota atat de mare de interes. „Masinile sunt frumoase, puternice, cursele sunt spectaculoase, iar pilotii isi risca viata in fiecare moment. Ziaristii sunt insa cu ochii pe fotbal, iar oamenii care ar putea sa ne ajute material sunt influentati. Nu tin cont ca la raliurile din Romania participa uneori zeci de mii de spectatori. Sunt sigur insa ca peste putin timp sporturile cu motor vor creste si la noi”, a incheiat pilotul. Daniel Onoriu este casatorit si are trei copii, doi baieti si o fata. Cel mai mare a implinit 11 ani si (se putea altfel?) face deja karting.